Budapest leghosszabb hídja lesz az ártereken is átívelő új északi M0-s híd, amelyet 2004-2008 között építenek meg. Az 1,8 km hosszúsági hídon 2x2 sávos autóút vezet át, de lesz rajta külön biciklisáv is. A 30 milliárd forintba kerülő híd, amely az országos úthálózat része lesz, jelentős szerepet játszhat Budapest tehermentesítésében, mivel nem kell bebumlizni az Árpád-hídig a túlpartra jutás érdekében. Az M0-s híd megépítésével azonban még nem lesz kész minden, szükség van még egy átkelő megépítésére a két híd között, ez lenne az aquincumi, amely Óbuda és a XIII. kerület között teremtene összeköttetést.
A hídépítéshez kapcsolódó újpesti útépítésekről szóló szerződés aláírásán részt vett Csillag István közlekedési miniszter, Demszky Gábor főpolgármester, Derce Tamás, Újpest polgármestere, valamint Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgatója, Bodnár Zoltán. A híd a kiegészítő utakkal együtt a 11-es és a 2-es főutat köti össze az M0-s körgyűrű északi részeként.
Az új híddal alaposan megváltozik Újpest élete - mondta Derce Tamás, aki utalt arra, hogy az új átkelő révén megnő majd az átmenő teherforgalom. Ezért Újpest 1,5 milliárd forint értékű útbővítésekben és útfelújításokban részesül: a Váci utat a Szilas-patak és a Fóti út között 2x2 sávossá bővítik, felújítják a Szilágyi utat, összekötetést teremtenek a Fóti út és Görgei út között, az utóbbit ráadásul fel is újítják. Demszky szerint az új híd felgyorsítja Újpest és Óbuda amúgy is dinamikus fejlődését.
Csillag István utalva a sok korábbi vitára azt mondta, hogy a megállapodás lassan jött létre, mert mindenki az érdekeinek megfelelően legjobb kompromisszumra törekedett. A minisztér idézte a szabadságharcos Bem tábornok mondását: Ha nincs híd, nincs haza. Ezzel példázta azt a véleményét, hogy a hidak megépítéséhez együttműködésre, megegyezésre van szükség.