A déli M0-szakasz pályabővítése miatt jelenleg a soroksáriak tiltakoznak, a keleti szektor kiépítést a XVII. kerületiek és a csömöriek ellenzik, a dél-budai és északi szakasz miatt pedig a környezetvédők emeltek kifogásokat. Az önkormányzatok ezért időnként különböző fondorlatokhoz folyamodnak, és a tervezett nyomvonal belterületté való átnyilvánításával beépítik a kijelölt útvonalat. Ezzel bebiztosítják, hogy a nem kívánt forgalom rajtuk haladjon keresztül - írja a Magyar Hírlap.
Előfordul olyan is, hogy nem az út megépítése ellen, hanem mellette demonstrálnak a helyiek: az elmúlt fél évben többek között Tinnye, Zsámbék, Tök, Perbál, Piliscsaba, Dabas, Örkény, Inárcs, és Budakeszi lakói követelték az elkerülőt, de többször demonstráltak a 4-es főút melletti városok: Gyál, Vecsés, Ecser, Maglód, Gyömrő, Üllő, Monor, Pécel lakói-vezetői is. A települések tiltakozása nem alaptalan: az elmúlt tíz évben több mint húsz százalékkal nőtt a fővárosi agglomeráció lakossága, és vele együtt a főváros vonzáskörzetében lévő autók száma is. Miután a kiköltözők többsége továbbra is Budapesten dolgozik, a városba vezető utakra nagyobb terhelés hárul, mint amilyet elviselnének, a főváros körül megtelepedett szállítmányozó cégek miatt ráadásul a teherforgalom is óriási.
A körgyűrű építése 1991-ben kezdődött, de az azóta eltelt több mint egy évtizedben alig 30 kilométernyi pályaszakasz épült. A négy szektorra tagolódó teljes, száz kilométeres úthálóból mára az M1-es és az M5-ös autópálya közötti déli szakasz van kiépítve. Az M5-östől az M3-asig tartó keleti szektor első, Vecsést és Üllőt elkerülő szakaszát a gazdasági tárca 2006-ra ígéri, de 2008-ra egészen az M3-asig szeretné megépíteni. Az északi szektor M3-as és 10-es főút közötti egy része 2/a és 2/b néven Újpestig már korábban elkészült. A IV. kerület és Budakalász között megépítendő átkelő ezt az utat kötné össze a budai 11-es főúttal, 2008–2009-re pedig már egészen a 10-es útig érne el az útszakasz. A 10-es főút és az M1-es között futó nyugati szektor környezetvédelmi okokból problémás: a pálya nagy része itt ugyanis természetvédelmi területen haladna.
Bár a körgyűrűnek a tárca tervei szerint legkésőbb 2015-ig kellene bezárulnia, de a gond ezzel még nincsen kipipálva. Az új útrészek építése mellett ugyanis a már meglévő pályaszakaszok felújítása is sürgető.