Egy, a fővárosi önkormányzatnak készített tanulmány szerint a fizetős övezetekben megszüntetnék az ingyenes parkolást. A dolgozatot a Főmterv Rt.. készítette, e szerint a fizetős övezetben senki nem parkolhatna ingyen, még az sem, aki saját háza előtt áll - akár az unió legtöbb nagyvárosában - írja a Magyar Hírlap.
A tanulmány inkább az otthonukhoz közeli mélygarázsok használatában támogatná a helyi lakosokat, sőt az irat szerint az állam vagy az önkormányzat pénzzel vagy kedvezményekkel ösztönözhetné a lakóházak alatti parkolók építését. A városháza szerint tíz évbe is bele telhet a rendszer bevezetése, amelytől a parkolási helyzet javulását várják.
A szakértői anyag alapján készülő új parkolási koncepciót a fővárosi közgyűlésnek kell majd megtárgyalnia. A városháza forgalomtechnikai alosztályvezetője, Pásti Imre szerint szó sincs arról, hogy a közeljövőben mindenkinek fizetnie kell a parkolásért. Tíz éven belül biztosan nem vezetik be a rendszert, de az is lehet, hogy meg sem valósítható, ám az önkormányzatnak valamit kezdenie kell a motorizációs fejlődéssel - mondta Pásti. A szakember utalt rá: több az autó, mint a férőhely, és minden városfejlesztő beruházás tovább csökkenti a parkolók számát.
A helyzeten az úgynevezett P+R-rendszer javíthatna, ám úgy tűnik, az elmúlt években csak a szavak szintjén támogatta a budapesti városvezetés ezt a programot. Az ilyen parkolók száma ugyanis inkább csökkent, például a Budapest Sportaréna miatt a Népstadionnál - 300 parkolóhellyel -, illetve az Örs vezér téren, az Árkád bevásárlóközpont megépítésével szűnt meg jelentős számú ingyenes parkolóhely. Ugyanez a helyzet a Déli pályaudvarnál, ahol egy irodaház vagy a Moszkva térnél, ahol a Mammut bevásárlóközpont miatt lett szegényebb P+R parkolókkal a főváros - írja a Magyar Hírlap.
A lap szerint vannak új tervek is, ezek között szerepel a Hungária körút és az M3-as autópálya, valamint a Soroksári és a Kvassay út találkozásánál egy-egy új P+R parkoló megépítése.