A fővárosiak elégedetlenebbek a budapesti tömegközlekedés színvonalával, mint a vidéki nagyvárosok lakosai az ottani szolgáltatással - írja a Népszabadság a Marketing Centrum felmérése alapján, amelyet tizenhat terület - alapellátások, szolgáltatások, például a tömegközlekedés - megítéléséről készítettek.
A piackutatók ötszáz fővárosit és ezer vidékit kérdeztek meg. A felmérésből kiderül, hogy tizenegy területet jobbnak tartanak a vidéki lakosok, mint a fővárosiak. Ilyenek például a tömegközlekedés, az ivóvíz-, a vezetékesgáz-ellátás, a csatornázottság, a hulladékszállítás, az általános iskolák színvonala, a szociális segélyezés, valamint a járdák, utak minősége. A Budapest-vidék különbségeknél a piackutató megjegyezte, hogy a válaszokat erősen befolyásolja a helyi hangulat és általános vélemény, és nem feltétlenül tapasztalat alapján minősítenek a válaszolók.
A tavaly hasonló időszakban készített felmérés eredményeihez képest a fővárosban drámaian csökkent az általános iskolák minőségi mutatója, a hulladékszállítás, a szociális segélyezés és a munkalehetőségek megítélése. Az egészségügyi ellátással, az utak és járdák állapotával is elégedetlenebbek az idén a fővárosiak, mint tavaly. A közbiztonságról és a tömegközlekedésről ugyanakkor tavalyhoz képest javult a megkérdezettek véleménye.
A tömegközlekedés fővárosi megítélését tavaly erősen befolyásolta a válaszadók vagyoni helyzete és életkora. A módosabbak az idén is elégedettebbek a szolgáltatással, mint a szerényebb körülmények között élők, ugyanakkor elmosódtak az életkori különbségek. E szerint javult a véleményük a 46 évnél idősebbeknek, míg a fiatalok vélekedése nem változott ez ügyben.
A 2-es metró ősszel kezdődő felújításáról és a munkálatokkal járó kényelmetlenségről szóló kérdésekre a megkérdezett fővárosiak 75 százaléka válaszolt úgy, érintik a kényelmetlenségek. A többség azonban türelmesen és megértéssel várja a munkálatokat, az érintettek 29 százaléka szerint a kényelmetlenséget mindenkinek vállalnia kell. A válaszadók 35 százaléka ugyanakkor csak akkor képes türelmesen viselni a felfordulást, ha látja, hogy a kivitelezők valóban dolgoznak. Az érintettek 11 százaléka azonban úgy véli: a BKV jó szervezéssel dugók nélkül is levezényelhetné a felújítást - írja a Népszabadság.