A buszsofőrök úgy érzik, a cég vezetői nagyrészt őket hibáztatják a tömegközlekedés színvonalának romlásáért, a késésekért, és az utasok panaszainak jelentős része miatt is a buszsofőröket teszik felelőssé - tudta meg a Népszabadság Nagypál Lászlótól, a negyvenöt tagot és mintegy ötezer BKV-dolgozót képviselő Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ) elnökétől.
Ahogy a cég vezérigazgatójának, a főpolgármesternek, és a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettesnek küldött levelükben fogalmaznak: elegük van az áldatlan állapotokból. Elegük van abból, hogy a munkaközi szünet terhére kell a menetrendet betartaniuk, naponta tíz órát dolgozniuk a forgalomban, rossz útviszonyok mellett, s ezek után a késések miatt felháborodott utasok rájuk zúduló panaszait is szemrebbenés nélkül kell lenyelniük. Számos egyéb probléma mellett kifogásolják például a szerelők rossz munkakörülményeit, a szakszervezetekkel kötött megállapodások felrúgását, a menedzsment és a dolgozók közötti - szerintük - hatszáz százalékos bérkülönbséget, a létszám- és alkatrészhiányt, valamint a vezetői beosztások bővítését.
A sofőrök egyelőre nem tudják, ha a nyílt levél is hatástalannak bizonyul, milyen eszközzel kényszerítik ki a jobbítást - mondta Nagypál. A buszsofőröket, szerelőket, valamint az idetartozó adminisztrátorokat hat szakszervezet képviseli, ezek mindegyike egyetért a nyílt fórummal és a levél tartalmával.
Aba Botond, a BKV vezérigazgatója közölte: a cégvezetés tárgyalni fog a szakszervezetekkel a panaszokról. A vezérigazgató a levél 27 pontjának a felét jogosnak érzi, nehezményezi azonban, hogy előzetes jelzés helyett azonnal a nyilvánossághoz fordult a szakszervezet.