Demszky Gábor főpolgármester csütörtökön ismeretette a nagykörúti villamosok látványterveire interneten leadott szavazatok megoszlását. E szerint a voksok 37 százalékát a sárga, hagyományos színű villamos kapta. Egy hét alatt közel 12 ezren szavaztak a villamos-szerelvények színéről. A hagyományos villamos színre a legtöbben a budaiak, a nők és 45 év felettiek voksoltak, de Demszky is erre szavazott.
Az egy héten keresztül tartó voksoláson 13 variációból lehet választani, hogy milyen színű és vastagságú vízszintes csíkok díszítsék a vezetőfülkénél a villamost. A szürke, a sárga, a kék, a zöld és a fehér kombinációi között lehet dönteni.
Az új, 53 méter hosszú villamosok 2005-től suhannának Európa legforgalmasabb villamosvonalán, a budapesti Nagykörúton. A direkt Budapestre tervezett járműveknél a jelenlegi körúti villamosoknál gyorsabb közlekedést és nagyobb kényelmet biztosítanak majd az ígéretek szerint. Az alacsony padlós villamosokat nemcsak a gyerekek és idősek tudják majd könnyebben használni: gyakorlatilag akadály nélkül felszálhatnak a babakocsival vagy kerekesszékkel utazók is.
A tervezők a jármű belső elrendezésénél is gondoltak a nehezen közlekedőkre, a járművekben 6 db kerekesszék vagy babakocsi fér el kényelmesen. A 2,4 méter széles szerelvényen 351 férőhely lesz, ebből 72 ülőhely. Az eddigi körúti villamosokkal ellentétben az új típus már fűthető lesz. Az első két villamosszerelvény 2004 őszén indul próbajáratra, majd 2005-ben állhatnak forgalomba.
Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója elmondta: a Budapestre érkező Siemens Combino villamosok nem azonos felépítésűek azokkal a járművekkel, amelyekkel műszaki problémák voltak Bázelben és Düsseldorfban.