Szinte biztosan késik a 4-es metró építése jövőre - nincs még meg ugyanis a vasúthatósági engedély és hiányzik az aláírás a kormány és az önkormányzat közötti megállapodásról is. A Népszabadság úgy tudja, hogy utóbbit pénzügyi vita hátráltatja, a főváros az utolsó pillanatban több állami támogatást kért. A problémát az okozza, hogy a pénzt készpénzben és már jövőre kéri a főváros - a központi költségvetésben azonban nincs erre fedezet.
A kormány elfogadta, hogy az új földalatti vasúthoz kapcsolódó korábbi beruházásokat is közösen finanszírozzák. A főváros összesen 13 milliárd forint értékben végzett beruházást - köztük a Bartók Béla út felújítását. A vita tárgya az, hogy a közös finanszírozási rendszerben miként számolják el ezeket a kiadásokat.
A tárgyalások folytatódnak, a városházán ma tárgyal László Csaba pénzügyminiszter és Draskovits Tibor, Medgyessy Péter miniszterelnök kabinetfőnöke. A Népszabadság úgy tudja: a kormányfő már hétfőn aláírná a szerződést, de az z aláírás - ha megtörténik - csak jelképes, érvényes csak akkor lesz, ha a Fővárosi Közgyűlés is jóváhagyja.