Az aquincumi Duna-híd beruházási célokmányának megvitatása leghamarabb kora tavasszal várható, amikorra Budapestnek már lesz elfogadott költségvetése. Vajda Pál, városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes korábban nem tervezi beterjeszteni a dokumentumot. Mint a Népszabadságnak elmondta, "az idő nem sürget", mert a tervezési szakaszon kívül amúgy sincs fedezet a híd, és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra 20-60 milliárd forintos beruházására.
Csakhogy más szempontból nem is ér rá annyira a dolog. A lap szerint Budapestnek már most kellene legalább egy új Duna-híd, ami nemcsak a meglévők elviselhetetlen forgalmát csökkenthetné, hanem létfontosságú, mivel 2007-nél tovább nem halogatható a Margit híd nagyfelújítása. Ha azonban addig nem épül egy új átkelő, összeomlik a főváros közlekedése. Budapest azonban abban bízik, hogy az Európai Unió 2007-től kezdődő pénzügyi ciklusában már igényelhet pénzt a városi közlekedés fejlesztésére, és abban, hogy az állam elkészül a vállalt 2006-os határidőre a másik térségbe tervezett híddal, az északi M0-ással.
Szakértők szerint azonban ez kétséges, és félő, hogy a főváros újabb évekre magára marad hídügyben. Annak ellenére, hogy az állam elismeri: Budapestnek mindkét új hídra szüksége van, pénzt azonban az aquincumi létesítményhez nem ad
Sokan tartanak attól, hogy nem készül el időben az M0-ás, mivel egyetlen munkagépet nem látni sem Dunakeszinél, sem Budakalász határában. Aggodalomra adhat okot az is, hogy ugyan jogerős bírósági végzés birtokában bármikor kezdődhetne 40-50 milliárdos beruházás, a létesítmény környezetvédelmi engedélye idén nyáron lejár. E nélkül viszont nem kap építési engedélyt a beruházó, és egy újabb környezetvédelmi engedélyeztetési eljárás akár öt-tíz évvel is késleltetheti az építést - derül ki a Népszabadság írásából.