Hiába az intenzív tárgyalások, még mindig kérdéses, hogy mikor hárulhat el minden akadály az M0-ás körgyűrű északi szakaszának továbbépítése elől, mivel Szigetmonostor és Budakalász még mindig egyezett bele a beruházásba. A körgyűrű nyomvonala ugyanis az érintett települések területén vezetne, és a helyi önkormányzatoknak ehhez engedélyt kell adniuk. Az idő azonban sürget, mivel, ha 2006-ra be szeretnék fejezni az első ütemet - a 2-es úttól a 11-esig vezető Duna-hidat is magában foglaló szakaszt - még az idén hozzákell fogni a munkálatokhoz - írja a Népszabadság.
Szigetmonostor azt szeretné elérni, hogy az M0-ás Duna-hídjával egy időben egy, a települést Szentendrével összekötő kis Duna-híd is készüljön. Budakalász célja pedig az, hogy építsenek tehermentesítő utat, mert a település útjai nem bírnák el, ha a körgyűrű forgalma rájuk zúdulna. Ürömön és Pilisborosjenőn civilek akadályozhatják a második ütem, azaz a 11-es úttól a 10-es útig vezető szakasz kialakítását. Ők a várható zaj és szmog miatt azt követelik, hogy a településektől távol épüljön az M0-ás.
Mihályi Miklós, a közlekedési tárca közúti közlekedési főosztályának főtanácsosa szerint lassan ugyan, de egyre közelebb kerülnek a megoldáshoz. A szigetmonostori képviselő-testülettel például elviekben már megállapodtak a kis Duna-hídról. Már csak az a kérdés, miként építsék meg úgy, hogy ne veszélyeztesse a szigeti vízbázist. A főtanácsos szerint Budakalásszal is körvonalazódik a megállapodás. A kért tehermentesítő építését az M0-ással egy időben kezdenék meg, de a hozzá kapcsolódó, Szentendrét és Pomázt elkerülő utakat csak később alakítanák ki.
Ürömön és Pilisborosjenőn különösen nehéz lesz megegyezni a civilekkel, mert a helybeliek alapvetően elutasítják az M0-ás nyomvonaltervét, ugyanakkor a körgyűrű sávjait törvény határozza meg, vagyis a nyomvonal pontos meghatározásától csak kismértékben térhetnek el - írja a Népszabadság.