"A mintegy félszáz üzemeltető eddig is adott valamilyen képzést az újonnan csatlakozó munkatársainak, azonban egységes színvonalúvá kell tenni a parkolási feladatokkal foglakozók oktatását" - indokolta a parkolóőri szakma hivatalossá tételét a Magyar Parkolási Szövetség titkára, Bubb László, aki hozzátette: ezáltal elismert iskolai végzettséghez juthatnak a parkolóőrök. Az oktatás részét fogja képezni többek között az ügyfelekkel való kommunikáció és kapcsolattartás, jogi ismeretek, amelyeket a parkolási társaságok kiegészíthetnek speciális helyismereti tudnivalókkal.
Húsz óra elméleti és húsz óra gyakorlati képzés után - sikeres teszt kitöltése esetén - állhat nálunk munkába új parkolóőr - mondta a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. ellenőrzési csoportvezetője. Nagy Lajos hozzátette: a nyolc általános mellett szükség van valamilyen szakiskolai végzettségre is a jelentkezőknek. Pusztán nyolc általánossal rendelkezőt akkor alkalmaznak, ha nagyon meg vannak szorulva.
Egy nagyon rövid történeti résszel kezdődik az elméleti oktatás, majd az általános rész során a parkolással kapcsolatos önkormányzati rendeletet tanítjuk meg - sorolta Nagy Lajos. Az elméleti oktatásban szerepel a KRESZ várakozással, megállással kapcsolatos része is, amely a hivatásos gépjárművezetőknek is kötelező anyag a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft-nél. A tananyag része a utcára, házszámra lebontva a terület megismerése, valamint az alkalmazott technikai eszközök megismertetése. Az elméleti oktatással párhuzamosan a terepen is tanulnak a jelentkezők, ahol tapasztalt kollegáktól szerezhetnek ismereteket. "Csak azok dolgozhatnak parkolóőrként a területünkön, akik sikeres tesztet (117-ből minimum 97 pont) írnak a tanfolyam végén" - mondta az ellenőrzési csoportvezető.