Kiégett hajnalban a Budapesti Közlekedési Vállalat Rt. egyik autóbuszának motortere. A busz a piros 17-es járat útvonalán közlekedett, a tüzet a X. kerületi Kőbányai úton vette észre a sofőr. Az utasokat azonnal leszállította, így sérülés nem történt. Az oltást először poroltóval kísérelte meg, de nem járt sikerrel. Mire a tűzoltóság kiért, a busz már teljes egészében lángolt, végül három vízsugárral sikerült eloltani a tüzet. A tűz okát még vizsgálják.
2001 óta ez a kilencedik hasonló eset. Minden esetben a buszok motortere gyulladt ki, szerencsére személyi sérülés egyszer sem történt. Mivel a korábbi balesetek alanyai kizárólag az Ikarus Rt. 400-as sorozatába tartozó járművek voltak - alacsonypadlós IK-412-es és IK-435-ös buszok - 2003 februárjában válságstáb alakult a buszok felülvizsgálatára. A stáb végül kiderítette, hogy körülbelül hatvan, azonos szériához tartozó, IK-412-es busz motorjában a tömítések gyári hibásak. Felmerült az IK-412-esek forgalomból való kivonása is, ám az Ikarus Rt. egy szakértői véleményre támaszkodva elvetette a javaslatot. Így megkezdődött a buszok átalakítása, ám eddig csak három jármű készült el, buszonként több millió forintos költséggel.
Ezzel egy időben megkezdődött a teljes IK-400-as széria alapos műszaki felülvizsgálata a jövőbeli balesetek elkerülése érdekében. A BKV Rt. tavaly egy független szakmai szervezetet (TÜV) kért fel a tűzbiztonság vizsgálatára. Négy telephelyen összesen hetven autóbuszt ellenőriztek. A tűzesetek miatt az átlagosnál gyakrabban vizsgálják át a buszokat. A járművezetőket a sorozatos esetek miatt írásban is felkészítik egy esetleges tűzre, illetve a szükséges tennivalókra.
A vizsgálatok óta három újabb tűzeset történt, szintén a 400-as szériához tartozó buszoknál. Az előző - 2004. júliusi - eset kapcsán Antal Mihály, a BKV Rt. forgalmi igazgatója azt nyilatkozta a Népszabadságnak, hogy a buszok elektronikai és nem konstrukciós hiba miatt gyulladtak ki.
A ma hajnalban kigyulladt busz az IK-415-ös szériába tartozott, tehát szintén a problémás IK-400-as széria tagja. A vizsgálatok lezárulásáig nem lehet tudni, hogy a tüzet gyári hiba okozta-e.