"Sehol nem ázik be a 2-es metró felújított szakasza" - tagadta az [origo]-nak a Magyar Hírlap értesülését a metrófelújításért felelős főmérnök. Molnár Gábor szerint, ha a napilap munkatársai ilyet láttak, az csak optikai csalódás lehetett.
A Magyar Hírlap szerdai száma arról számolt be, hogy a 2-es metró beázik többek között a Keleti pályaudvar, a Blaha Lujza tér és az Astoria állomásokon. A megállóknál a víztócsákat látták is a lap munkatársai. A napilap szerint a beázás oka: a metró több éve folyamatoson beázik, emiatt pedig az alagutak burkolatán cseppkövek alakultak ki. Az alagút acél-, öntöttvas szerkezetei közötti rést a felújítás során sikerült betömködni víz hatására megkeményedő műgyantával. A vasbeton részeken viszont már nem tudták kiszorítani a vizet. A lap szerint a nedvesség jó részét nem látni, mert az nem a magasabban fekvő állomásokon, hanem az alagutakban gyűlik össze.
A 2-es metró felújításáért felelős főmérnök lapunknak elmondta, hogy a BKV-vel kötött szerződés értelmében a Betonplasztika Kft. felelt az alagutak szigeteléséért, ezt pedig a kft. maradéktalanul teljesítette is. Molnár közölte, hogy a munkálatok hivatalosan novemberig tartanak, így a javítások jelenleg is folynak. A szigetelés költsége 1,8 milliárd forint körül alakul, számlázás azonban egyelőre nem történt - tájékoztatta az [origo]-t Molnár.
A kivitelező Betonplasztika Kft. a szivárgásról szóló hírekhez annyit fűzött hozzá: "Az ne írjon ilyeneket, aki nem ért a műszaki dolgokhoz."
A beázást viszont elképzelhetőnek tartja a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) metróépítést oktató tanára. Dr. Müller Miklós szerint a beázás mindig is probléma a volt a 2-es metró vonalán, különösen az Astoriánál és Blaha Lujza téren. A nyári felújításra a pályarekonstrukció mellett a repedések betömködése miatt volt szükség.
"Az utólagos szigetelést mindig nehéz megoldani, ráadásul a BKV kevés pénzt is fordított rá" - magyarázta a szakember. Müller példaként említette a párizsi metró rekonstrukcióját, ahol is több céget bíztak meg egy-egy rövid alagútdarab szigetelésével, majd amelyik a legeredményesebb volt, az kapott megbízást az egész vonal rendbetételére.
A BME oktatója szerint a szivárgás egy újabb felújítással valószínűleg kijavítható, kérdés azonban, hogy gazdaságilag megéri-e. A kettes metró felújítása 43 milliárd forintba kerül, amelynek 75 százalékát az Európai Beruházási Bank hiteléből fizetik, a fennmaradó részt a főváros finanszírozza. Az egész vonal felújítása pedig a tervek szerint 2007. december 31-ig fejeződik be.