Akár lesz új északi M0-ás híd, akár nem, 2007-ben akkor is megkezdik a Margit híd nagyfelújítását, amelyet utoljára 1978-ban végeztek - írja a Népszabadság. A lap szerint a híd legkritikusabb szakaszát, a Margitszigeti bejáró száz éves - egyes helyeken teljesen átrozsdásodott - vasszerkezetét, akár már jövőre megkezdhetik felújítani. Ez ugyanis a forgalom korlátozása nélkül is megtörténhet.
Az új híd elékészülése azért fontos, mert Észak-Budapest közlekedése szempontjából kulcsfontosságú a Margit híd, mivel a Pest-Buda közötti forgalomból minden harmadik autó rajta kel át a Duna fölött.
A szakemberek - a hídmester és a mérnökök - rendszeresen figyelemmel kísérik híd állapotát. Évente felülvizsgálják, tavaly pedig megtörtént a Duna-hidakra kötelező fővizsgálat is. A külső szakcég által végzett statikus mérések, különböző ellenőrzések alapján hibatérkép is készült, és meghatározták az elvégzendő feladatokat. A hidat egyelőre nem kell lezárni, de az állapotváltozás nem jósolható meg százszázalékosan. Jelenleg - a villamosvágányok felújítása mellett - az üzemeltetéshez szükséges, hídszerkezet alatti munka folyik. A legkritikusabb helyeken pedig folyamatosan erősítik a vasbeton pályalemezt.
A lap szerint jövőre megkezdődik a nagyfelújítás előkészítése, és terveztetése, továbbá a közlekedéstechnikai szervezés. A mostani elképzelések szerint a munka félpályás lezárással történne, és csak a tömegközlekedésnek biztosítanának átkelést a hídon.
A Margit híd jelenlegi árakon 5,5 milliárd forintba kerülő rekonstrukciós költségeit növeli, hogy visszaállítanák műemlék jellegét, így újból kihelyeznék illetve pótolnák a pillérszobrokat, ami speciális megoldásokat igényel, ahogy a szigeti lejáró és a híd forgalmi rendjének átalakítása, például önálló buszsávok kijelölése - derül ki a Népszabadság írásából.