Pályázatot írt ki a Miniszterelnöki Hivatal EU-kommunikációs Főosztálya azzal a céllal, hogy az emberek jobban megismerjék, hogyan érinti mindennapjaikat az európai uniós tagság. A hivatal civil szervezeteket vonna be a lakosságot foglalkoztató, az európai uniós tagsággal kapcsolatos kérdések megválaszolására.
A tájékoztató kampány előzménye, hogy miután tavaly nyáron Franciaország és Hollandia is népszavazáson utasította el az uniós alkotmányt, az EU vezetői társadalmi vitát kezdeményezték a tagállamokban Európa jövőjéről. Ezt a vitát a MeH szerint arra is fel lehet használni, hogy jobban megismerjék az emberek az Uniót.
A MeH főként a vidéki aktív korúakat és fiatalokat tájékoztatná az Unióról, elsősorban a mezőgazdaság, a környezetvédelem, az európai piac vagy az esélyegyenlőség kérdéskörökben. A kiírás szerint diák-, nyugdíjas- vagy kismamaklubok programjaiba illesztené a tájékoztató beszélgetéseket, amelyeket akár teázóban, kávéházban is meg lehet rendezni.
A pályázat keretösszege 20 millió forint. A pályázóknak 10 százalékos önrészt kell biztosítaniuk, az elnyerhető támogatás mértéke minimum 100 ezer, maximum 500 ezer forint. Pályázni január 20-ig lehet.