Dalmadi Attila, a Gépjárművezető-képző Szakoktatók Független Szakszervezetének megbízottja szerint az oktatókat kizsákmányolják az autósiskolák, a közlekedési hatóság is semmibe veszi őket a jogszabályok alkotásakor, és a tanulók egy része is lenézi őket, ezért utcai demonstrációra készülnek
Sokan elvádorolnak, ezért romlik az oktatás színvonala, a maradók között ugyanis olyanok is akadnak, akik tanulójukat úgy készítik fel, hogy elcsússzon a vizsgán, így hajtva a pótórákért kapható pluszpénzre. A becsületesen dolgozó oktatók ugyanakkor napi 10-12 órákat ülnek szinte egyhuzamban a kocsiban. Dalmadi szerint ezért főleg az autósiskolák felelősek, amelyek a gyakorlati oktatók díján spórolnak. Ráadásul sérelmes, hogy a vezetőoktatás nem tartozik az államilag jegyzett szakmák közé.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) csak az oktatás, és az oktatók, vizsgabiztosok képzettségi színvonalát, a szakmai tartalmat felügyeli, az árak kialakításába nem szólhat bele - momdta a lapnak Szörcsök Sándor képzési és vizsgáztatási főosztályvezető. A főosztályvezető szerint a törésvonal nem a hatóság és a képzés résztvevői, hanem jól és rosszul dolgozó iskolák között van. Ezért várhatóan új mérőeszközt vezetnek be, amely garantálná, hogy a az oktatsi időt ténylegesen vezetéssel töltsék a tanulók - írja a Népszabadság.