Az M7-es autópálya Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti - 43,8 milliárd forintba kerülő - szakaszának megépítését a Porr-Viadom-Terrag-Asdag (PVT-M7) konzorcium nyerte el. Az év elején a cégcsoport neki is látott a munkának, ám nem sokáig volt zavartalan a 35,5 kilométeres szakasz építése. Kora nyáron kiderült ugyanis, hogy a konzorcium egyik tagja, a Viadom Zrt. fizetésképtelenné vált, és felszámolási eljárás indult a cég ellen. Nem sokkal ezután a Viadom alvállalkozói - mivel többen közülük még megtankolni sem tudták gépeiket - félbehagyták az építkezést, levonultak a munkaterületről - írta a Népszabadság.
A konzorciumból már a felszámolás elrendelése előtt kilépő Viadom kiesése miatti leállás nagy fennakadást okozott: a cég feladata lett volna ugyanis a Balatonkeresztúr és a Nagykanizsa közötti szakasz kétharmadának - 23,4 kilométernyi sztráda - megépítése.
"A Viadom feladatait, munkaterületeit a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. jóváhagyásával már átvette a Porr és a Terrag-Asdag" - mondta Mészáros József, a kéttagúvá vált konzorcium projektigazgatója a lapnak.
Az M7-es sztráda Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakaszának átadása után Budapesttől a horvát határ menti Letenyéig végig autópályán lehet majd hajtani. A tervek szerint jövő nyárra készül el a horvát határon a most még hiányzó, alig egy kilométeres szakasz és a Mura-híd, ami teljessé teszi a fővárostól az Adriáig vezető autópályát.