Kommunikációs kampányokhoz kapcsolódó nyomdai és terjesztési munkákra írt ki közbeszerzési eljárást a Miniszterelnöki Hivatal bruttó 400 millió forint értékben. A kancellária ennek az összegnek az értékéig, illetve 2009 júniusáig kötne szerződést a tender győztesével.
A közbeszerzési eljárás nyílt, azon bármely cég indulhat, amely megfelel a gazdasági, műszaki feltételeknek és rendelkezik a kiírás szerinti korábbi referenciákkal. A pályázatokat szeptember 10-ig várják, a nyertesnek október elején kell munkához látnia.
A kormány közel kilencszáz millió forintot költene ősszel induló kommunikációs kampányaira. Júliusban tették közzé a reklámok elkészítésére vonatkozó, 300 millió forint értékű pályázatot, és már keresik a hirdetések elhelyezését, megjelentetését végző médiacéget is.
Azt egyelőre nem tudni, hogy ezeknek a kampányoknak pontosan mi lesz a témája, ennyi pénz azonban jelentős tételnek számít a hirdetési piacon - derült ki egy korábbi cikkünkből.
Médiavásárlásra korábban is hasonló összegeket költött a Gyurcsány-kormány. 2008-ra vonatkozóan már kötött egy kifejezetten erre a feladatra vonatkozó szerződést a MeH 666,666 millió forintról. 2007-ben ugyanennyi volt a számla. 2006-ban 260 milliós szerződést írt alá a kormány médiavásárlásra, 2005-ben 720 milliósat. Ezek alapján a médiavásárlásra fordított összeg, az utóbbi négy évben 2,3 milliárd forint volt. A nyomdai költségek 2005-ig visszamenőleg közel 1,2 milliárdra rúgnak.