Autóval szinte járhatatlan a Nagykörút a sínfelújítás miatt

Vágólapra másolva!
Reggel nyolc és tíz óra között szinte járhatatlan volt autóval a Nagykörútnak az Oktogon és a Petőfi híd közötti része, amelyet egy óra húsz perc alatt tett meg tudósítónk autóval. A torlódást a 4-6-os villamosok vágányfelújítása okozza, volt olyan lámpa, amelynél három piros-zöld váltás alatt sem mozdultak a kocsik előre. A sofőrök meglepően türelmesek, a kerékpárosok viszont - igaz, szabálytalanul - sok időt nyernek a szűk útra felfestett buszsáv használatával.
Vágólapra másolva!

A szokásos hétfő reggeli torlódásnál is jóval nagyobb dugót okozott a budapesti Nagykörúton a 4-6-os villamosok vágányfelújítása. A munkálatok miatt a Blaha Lujza tér és az újbudai végállomások között villamospótló buszok szállítják az utasokat július 24. és augusztus 19. között, ezek zavartalan közlekedése miatt az amúgy is zsúfolt kétszer kétsávos út helyenként kétszer egysávosra szűkül, ugyanis buszsávokat festettek fel az aszfaltra. Autóval indultunk az Oktogontól a Petőfi híd irányába.

Ez a pár kilométeres út hétfő reggelenként átlagosan negyven perc körül autózható végig. A felújítás első napján azonban már az első két villamosmegálló pár száz méterének megtétele tartott ugyaneddig. Ottjártunkkor a Király utca Teréz körút kereszteződésében számos autó bent ragadt, emellett az előrehaladást egy vészvillogós kisteherautó is akadályozta, amely pont a villamosmegállót a járdával összekötő zebrán robbant le.

Idegőrlően lassan araszolgatott előre a forgalom a Wesselényi utcai lámpáig, ahol úgy beragadt a járműsor, hogy három piros-zöld váltást is végignéztünk a mozdulatlan autóban ülve. A Margit híd irányába tartó túloldali két sáv viszont meglepően üres volt ezen a szakaszon, éppen egy narancssárga villogós Smart húzott el ott zavartalanul, az oldalán "A tiszta Budapestért" felirattal.

A motorosok és a bringások itt még a két kocsisor között és annak jobb szélén próbálkoztak a réseket kihasználva előrébb jutni, ám a Blaha Lujza tértől - a kerékpárosok immár egyértelműen szabálytalanul - a sárgával felfestett buszsávban vettek lendületet a hatalmas csuklós buszok és a taxik között. A Blahánál már rendőrök irányították a forgalmat, idáig jár a villamos, az utasaik lerakása után itt fordulnak vissza a pótlóbuszok a Petőfi híd irányába, hogy a megállóban újabb utasokat vegyenek fel.

Bőven volt hely a buszokon

Meglepő módon itt lehetett vagy kétszáz métert egyenletesen autózni fékezés nélkül, ami - úgy tűnt - a rendőri irányításnak köszönhető. Az egyenruhások jelenléte egyébként a legkevésbé sem zavarta azt a néhány sofőrt, akik - szintén szabálytalanul - a jól járható buszsáv használatával próbáltak lopni néhány száz métert. A korrekt módon közlekedő nagy többség meglepő nyugalommal viselte ezt, a közel másfél órás araszolgatás alatt egyetlenegyszer hallottunk dudálást.

Az autóban ülve egy-két helyen nehéz volt megítélni, hogy pontosan min is dolgoznak a BKV által fizetett munkások. Még a Blaha előtt három, fülvédő és sisak nélküli melós ütvefúróval vésett egy mintegy két négyzetméteres területet, közel-távol tőlük sehol senki. A Rákóczi térnél viszont jól láthatóan már be is illesztették a vadonatúj síneket, míg az Üllői út közelében egyszerre két markológép szedte fel a sínpárok közül a pár éve lerakott aszfaltot. Bő órát vett igénybe az Oktogon és az Üllői úti kereszteződés közötti távolság autóval, itt vett valamelyest lendületet a közlekedés, innen már csak pár perc kellett a Petőfi hídig, amelyen először kapcsolhattunk négyest az autón.

Az öreg, füstös pótlóbuszokon hiányzott az ilyenkor megszokott tömeg, végig figyeltük ezeket, és azt láttuk, hogy a leginkább tömött busz is csak félig volt utasokkal. Az is előfordult, hogy két egymás utáni csuklóson együtt sem utazott húsz-harminc ember, a kocsiban ülve úgy tűnt, hogy megfelelő számú járművet állított munkába a közlekedési vállalat.

Fél nyolc előtt lehetett autózni

Hét és nyolc óra között az említett szakasz sokkal jobban járható volt kerékpáros tudósítónk szerint. Fél nyolc körül például a Blaha Lujza térnél zökkenőmentesnek tűnt a közlekedés, egyedül az okozott problémát, hogy a Dohány utcától a Blaha Lujza tér irányába megszűnik egy sáv, emiatt a Király utcáig torlódás alakult ki a Petőfi híd irányába. A villamospótlók ekkor is folyamatosan érkeztek a Blaha Lujza téri megállóba, problémamentesen szállították az utasokat.

Ekkor még viszonylag kicsi volt a forgalom a Petőfi hídon is, Buda irányában akadálytalan a volt a közlekedés, Pest irányában sem durvább a megszokottnál. A pótlást jól megszervezték, az Üllői úti metróaluljáróban tudósítónk mindössze két embert látott, akik megszokásból a villamosmegállóba akartak menni, de a sűrűn elhelyezett tájékoztatóknak köszönhetően gyorsan megtalálták a pótlóbuszok ideiglenes megállóit.

Kora reggel a Móricz Zsigmond körtérnél tudósítónk alig látott tömegközlekedési járművekre várakozó embereket, a pótlás gond nélkül zajlott itt is.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!