Országszerte 29 helyen nyíltak meg hétfőn reggel a komplex ügyintézésre alkalmas kormányablakok. Négy fővárosi hivatal mellett a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban lehet ezentúl egy helyen, napi tizenkét órában hivatalos ügyeket intézni. A kormányablakok listája és pontos címe megtalálható a Közigazgatási és Igazságügyi minisztérium honlapján ezen a linken.
Az átalakítással és a kormányablakok létrehozásával a hivatali ügyintézést akarja egyszerűsíteni a kabinet. A cél, hogy az eddigi széttagolt, párhuzamosan működő területi szervek irodái helyett egy helyen lehessen januártól 29, a hosszabb távú tervek szerint pedig valamennyi hivatal ügyeit intézni, például ügyfélkaput nyitni, vállalkozásokkal, nyugdíjjal, egészségbiztosítással kapcsolatos ügyeket bonyolítani, családi pótlékot, gyest igényelni vagy általános tájékoztatást kérni.
Mit váltanak ki a kormányablakok? A kormány szeptember 14-i határozata szerint a kormányhivatalokba olvadnak a területi igazságügyi hivatalok, a megyei mezőgazdasági szakigazgatási hivatalok, a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal kirendeltségei, a földhivatalok, a regionális egészségbiztosítási pénztárak, a regionális nyugdíjbiztosítási igazgatóságok, a regionális munkaügyi központok, a regionális munkaügyi felügyelőségek, a regionális munkavédelmi felügyelőségek, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság regionális felügyelőségei, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal regionális irodái, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat regionális intézetei, a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal mérésügyi és műszaki biztonsági hatóságai, a Nemzeti Közlekedési Hatóság regionális igazgatóságai, valamint az Oktatási Hivatal regionális igazgatóságai. |