A főváros honlapján csütörtökön hajnalban közzétett előterjesztés szerint 96 darab 35 és 54 méteres villamost, illetve 93 trolibuszt szereznének be 2014-ig, a második ütemeben 2016-ig pedig további 37 villamos érkezhet Budapestre.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által kezelt projekt együttes beruházási költsége 156,5 milliárd forint, de ennek jelentős részét, várhatóan 98 százalékát az Európai Unió finanszírozza, így Budapestnek 3 milliárd forint önrészt kellene biztosítania.
A járműbeszerzéshez kapcsolódva egyéb beruházásokat is meg kell valósítani, ilyen a megállók peronszintjének emelése és egy új villamos kocsiszín felépítése. Tanulmányok szerint erre a volt józsefvárosi pályaudvar területe alkalmas, ezért a BKK megkezdte a tárgyalásokat a MÁV-val - derül ki az előterjesztésből.
A dokumentum szerint Budapest villamosvonalain csak a 40 Combino felel meg a kor, és az akadálymentesség elvárásainak, a 118 darab Ganz-csuklósok túlkorosak, energiafelhasználásuk magas és gyakran meghibásodnak. A trolibuszok esetében a legrosszabb állapotban az orosz, 40 éves ZIU-9-es trolik vannak, és itt alacsonypadlós jármű egyáltalán nem közlekedik.
György István az előterjesztésben három ütemben javasolja a járművek beszerzését, a harmadik ütem 2020-ban zárulhat, ekkorra Budapest teljes villamos- és trolibuszhálózatát alacsonypadlós járművekkel szolgálnák ki.