A Nógrád megyei Nógrádszakál-Ráróspuszta és a szlovákiai Rárós között Ipoly-hidat avattak kedden. 2005 októberében állapodott meg a két ország kormánya arról, hogy az Ipoly folyó mentén megújítják a lerombolt hidakat.
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára az ünnepségen azt mondta, hogy az azóta eltelt hat év bizonyítja, mennyire nehéz egy hidat megalkotni a szándéktól az átadásig. Az államtitkár úgy fogalmazott, hogy "a híd a két ország kapcsolatának is kifejezője, ami a közlekedés terén mindig kiváló volt, és a jövőben is nagy fejlődés elé tekint".
Az Ipoly-hídak többsége a II. világháborúban megsemmisült, sokat ideiglenesen helyreállítottak, majd az 1950-es években újra elbontották őket. Egykor 47 híd vezetett át a szlovák-magyar határfolyón Ipolytarnóctól a dunai torkolatig, átlagosan négy kilométerenként állt egy-egy.
A közúti közlekedésre alkalmas hidak közül elsőként a Szécsényhez tartozó Pösténypuszta és Pető, valamint Rárós és Ráróspuszta közötti híd építése kezdődött meg 2010-ben.
A két Ipoly-híd megépítésére 2009 áprilisában 7 millió eurót (mintegy 2 milliárd forint) nyert európai uniós forrásból a pályázó szlovák-magyar konzorcium. Ez a pénz a beruházási költség 85 százalékát fedezte, a fennmaradó részt Magyarország és Szlovákia közösen finanszírozta. A Pösténypuszta és Pető közötti híd átadását 2011. július végére tervezték, de műszaki hiba miatt az átadás november közepére várható.