Módosító javaslatot nyújtott be a parlamentnek két főpolgármester-helyettes az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról szóló javaslathoz. Ezzel lehetővé teszik, hogy a főváros területén található egyes helyi közutak használatáért a Fővárosi Önkormányzat rendeletében meghatározott mértékű díjat szedjen be.
A fideszes György István és a KDNP-s Bagdy Gábor országgyűlési képviselő által benyújtott módosító javaslat szerint a személy- és teherforgalmi behajtási díjat egyes területi zónákra (behajtási övezetek), időszakokra és gépjármű-kategóriákra eltérő mértékben is meg lehet állapítani. A díjak a behajtási övezetekbe történő behajtásra, valamint az egyes behajtási övezeteken belüli közlekedésre együttesen is megállapíthatók. A behajtási díj fizetésének elmulasztása esetén pótdíjat kell fizetni. A személy- és teherforgalmi behajtási díj, pótdíj a Fővárosi Önkormányzatot illeti meg.
A javaslat szerint a díjakat úgy kell kialakítani, hogy az figyelembe vegye az egyes zónák forgalmi adatait, környezeti terhelését, a közösségi közlekedési szolgáltatás mennyiségét, a járművel való várakozásra alkalmas területek kialakításának lehetőségét és a helyben lakók behajtáshoz és behajtási övezeten belüli közlekedéshez fűződő érdekeit. A javaslat szerint a Fővárosi Önkormányzat a behajtási díj beszedésére és felhasználására közlekedésszervezőt is kijelölhet.
Az indoklás szerint "az Európai Bizottságnak a budapesti 4-es metró beruházás támogatásáról szóló határozatában foglaltaknak való megfelelés, és a Széll Kálmán terv 2.0 és a Magyar Kormány, valamint Budapest Főváros Önkormányzata között a közösségi közlekedés hosszútávú finanszírozása érdekében megkötött megállapodásban foglaltak miatt - szükségessé válik a személyforgalmi behajtási díjak bevezetése".
Tarlós István főpolgármester csütörtökön egyeztet a dugódíjról több kerületi polgármesterrel, erről délben tart majd sajtótájékoztatót.