A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNSiklósi Gergely
13:40VívásJakub Jurka-Gergely Siklosi
HUNPásztor Flóra
14:05VívásYun-Jia Zhang-Flora Pasztor
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
HUNFucsovics Márton | Marozsán Fábián
19:30TeniszTallon Griekspoor/Wesley Koolhof-Marton Fucsovics/Fabian Marozsan
NyílNyíl

Jöhetnek a magánbuszok Pestre

Vágólapra másolva!
A VT Transmant hirdette ki győztesnek a BKK és a BKV igazgatósága az előbbi által kiírt busztenderen. A cég 150 Mercedes Citaróval nyert, a buszok tavasztól érkezhetnek.
Vágólapra másolva!

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV igazgatósága eredményesnek nyilvánította a központ által kiírt busztendert, a VT Transmant hirdetik ki győztesként - tudta meg a BKK és a BKV igazgatóságának keddi együttes ülése után az MTI az ügyet jól ismerő forrástól.

A magyar tulajdonú VT Transman 150 (75 szóló és 75 csuklós) Mercedes Citaróval nyerte el a tendert, az eredményhirdetés október közepén várható. Ha ősszel alá tudják írni a szerződést, akkor tavasztól havonta ötven új busz érkezik Budapestre, a járművek főként a belvárosban, illetve Újpesten, Kelet-Pesten és Észak-Budán állnak majd forgalomba. A döntést a BKV igazgatósága egyhangúlag hozta meg, míg a BKK igazgatósága 4 támogató szavazattal 1 ellenében fogadta el a határozatot.

A BKV egyes szakszervezetei korábban megkérdőjelezték, hogy az alvállalkozó általi üzemeltetés olcsóbb-e, mintha a BKV vesz és üzemeltet új buszokat. Egy belső gazdaságossági vizsgálat azonban kimutatta: egyértelműen kedvezőbb, tervezhetőbb és biztosabb a vállalkozói új buszok bevonása a BKV egyes autóbusz-vonalain, mint ha a BKV szerez be új buszokat, vagy felújítják a régi Ikarusokat.

A dokumentum szerint a használt, túlnyomórészt Ikarus 260 és Ikarus 280 típusokból álló flotta további üzemeltetése felújítás után sem jelenthet tényleges alternatívát, használt járművek beszerzése pedig ekkora tételben nem reális lehetőség. A vállalkozói új buszok körülbelül 8,2 milliárd forintba kerülnének évente, ehhez képest a BKV általi beszerzés és üzemeltetés évente körülbelül 9,5 milliárd forint lenne, a BKV régi buszainak üzemeltetése, a "toldozás-foldozás" körülbelül 7,3 milliárd forintot emésztene fel, miközben rossz a műszaki üzembiztonság.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!