A behajtási díjat legkésőbb 2015-ig - az uniós támogatás elszámolásának lezárásáig - be kell vezetni Budapesten. Ha a főváros mégsem tenné, akkor az unió kötelezettségszegési eljárást indíthat Budapest ellen, amelynek végén szerződést is bonthat. Ez a 4-es metrónak megítélt 181 milliárd forintos EU-támogatás visszafizetését vonhatja maga után, márpedig a főváros nem lenne képes a visszafizetésre.
Az Országgyűlés a nyár elején leszavazta a dugódíj bevezetéséről szóló indítványt. Helyette a jövő évi fővárosi költségvetésbe a 10 milliárd forintot elérő közműadó léphet, amely összeg nagyjából megegyezik azzal a feltételezett dugódíjjal, amely az első csonka évben folyt volna be.
A Budapesti Közlekedési Központban ugyanakkor jelenleg is folyik a behajtási díj bevezetésének előkészítése. A holding még 2011 januárjában kapta feladatul a döntés-előkészítő hatástanulmány kidolgozását, az erre vonatkozó határozatot pedig még nem vonták vissza.