Év végéig elkészül az új, 112-es hívószámról hívható egységes segélyhívó hálózat, jövő márciusban pedig lezárják a rendszer fejlesztését az Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tájékoztatása szerint.
Az új mentésirányítástól azt várják, hogy minden bajbajutotthoz 15 percen belül eljusson a segítség, vagyis az eddigieknél jóval hatékonyabban működjön. Ehhez két új hívásirányító központot alakítottak ki, az egyiket egy miskolci volt honvédségi épületben, a másikat pedig egy szombathelyi egykori határőr központban.
A több mint tízmilliárd forintos projekt a kormányzati támogatás mellett nagyrészt európai uniós pénzekből valósul meg, és a call centerek kiválasztásánál a régió munkanélküliségi rátáját is figyelembe vették. Összesen 850 munkahelyet hoznak létre a két központtal, a váltásban dolgozó diszpécserek az eddiginél hatékonyabban fogják kiszűrni a fals hívásokat. A 112-es hívószám használatáról hamarosan társadalmi kampány indul, és egyelőre a készenléti szervek hívószámai (104, 105, 107) is használatban maradnak.