A budapesti metrók állapota, az egyes villamos felújítása, az új, de nem működő forgalomjelző táblák, a még mindig hamisítható nyomtatott jegyek és bérletek – Budapest közösségi közlekedésében egy sor olyan kérdés van, amiről szerettük volna megkérdezni a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetőjét, Vitézy Dávidot, akitől ezért interjút kértünk.
Kérésünket először azzal utasította el a BKK sajtóosztálya, hogy "ezúttal nem áll módunkban élni az interjú lehetőségével", majd további érdeklődésünkre már azt válaszolták, hogy a Főpolgármesteri Hivatal nem engedélyezte, hogy a BKK Zrt. interjút adjon az Origónak.
Megkerestük Tarlós István főpolgármester sajtósát is, hogy megtudjuk, miért nem nyilatkozhat a budapesti közlekedésről a budapesti közlekedésért felelős cég vezetője. A válasz szerint a főváros közlekedése "kiemelten fontos a főpolgármester úrnak. Ezért fenntartja magának a jogot a témában tett nyilatkozatra vagy a nyilatkozó kiválasztására."
Vitézy Dávid a 2010. őszi megalakulása óta vezeti a Budapesti Közlekedési Központot, a cég élére Tarlós István jelölése alapján választotta meg a Fővárosi Közgyűlés. Megválasztása után számtalan interjút adott, többek között az Origónak is részletesen beszélt a terveiről. Az elmúlt egy évben Vitézy csak a BKV lapjának adott interjút.
A főváros és a BKK kapcsolata az elmúlt időszakban ellentmondásos, a főpolgármester már több belső vizsgálatot is indított a BKK-nál, Tarlós István többször bírálta nyilvánosan a központ munkáját, október elején például az 1-es villamos kaotikusan induló felújítása kapcsán azt mondta, hogy "rossz volt a szervezés", és nem teljesen elégedett a BKK-val.