Szombaton átadták az M0-s autóút 51-es főút és M5-ös autópálya közötti új szakaszát - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). A körgyűrűn közlekedőknek így már nem kell ráhajtaniuk az M5-ösre az eddig meglévő szakaszok között.
Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár szerint ezzel az M7 és az M5 közötti részen "jelentősen mérséklődik a torlódások és a balesetek kialakulásának veszélye", és csökken a menetidő is.
Az M0 déli szektorának betonburkolata Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával épült, amely nagyobb teherbírása miatt a legalkalmasabb a jelentős kamionforgalom viselésére, és felületképzése révén zajhatás szempontjából is kedvező - hangzott el az átadón.
Az M7 és az M5 közötti szakasz szeptember közepétől lesz 8 sávos. A M6 és az 51-es főút közötti szakasz bal pályáján a kivitelező jelenleg végzi a befejező munkálatokat. Ezután az M7 és a 11-es főút között átlagosan 100-110 km/órás sebességgel közlekedhetnek az autósok az M0-s körgyűrűn - áll az NFM közleményében.