Az állásfoglalás szerint: „Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete tiltakozik a Kormány azon tervezett intézkedése ellen, amely 2015. január 1-től kezdődően fizetőssé tenné többek között az M0 körgyűrűt, valamint az M1/M7 autópályákról bevezető gyorsforgalmi utak körgyűrűn belül található szakaszát.
A tervezett intézkedés hatására azokról az elkerülő utakról, amelyek kifejezetten a főváros és az agglomerációs települések tehermentesítésére épültek, a gépjármű-forgalom a belső úthálózatokra terelődne át, ellehetetlenítve a településen belüli autós forgalmat és növelve a zaj- és légszennyezést.
A Budaörsön és a környéken élők érdekében kérjük, hogy a Kormány vizsgálja felül álláspontját, és álljon el díjfizetésre irányuló szándékától.
Amennyiben mégis bevezetésre kerül az említett utakon a fizetési kötelezettség, Budaörs Város Önkormányzata a település lakossága érdekében minden törvényes eszközt felkutat az intézkedésből eredő, károsodással fenyegető folyamatok megakadályozására illetve a károk enyhítésére."
Wittinghoff Tamás, a város polgármestere kedden a Klubrádió Megbeszéljük című műsorában azt is mondta: az M1-M7 bevezető szakaszához kapcsolódó utak nagy részének építését a Budaörs, illetve Törökbálint területén működő nagyáruházak finanszírozták, és a két város fizeti a mai napig is a bevezető szakasz világítását. Ezeknek a költségeknek az átvételéről még senki sem egyeztetett velük.