Az M1-M7-es autópálya közös bevezető szakasza keresztülszeli Budaörs városát, és ily módon a helyi közlekedési hálózat szerves részeként üzemel. Ennek megfelelően a város – bár nem lett volna kötelezettsége – jelentős, többmilliárdos fejlesztéseket, bővítéseket hajtott végre, részben saját, részben a területén működő vállalkozásokkal közösen - emlékeztet Wittinghoff Tamás.
"Ezeket a beruházásokat térítésmentesen átadtuk a Magyar Állam tulajdonába. Ezenfelül jelentős részt vállalunk az útszakasz napi üzemeltetésében, és mi fizetjük a főpálya és a lehajtók közvilágítását is" - teszi hozzá.
Levelében a polgármester azt írja, hogy "az M1-M7 autópályák közös bevezető szakaszára útdíjat vezettek be, és ezzel a közlekedési feltételeket egyoldalúan megváltoztatták, ezért a Budaörs város önkormányzatával 2002-ben megkötött világítás szolgáltatás üzemeltetése tárgyú megállapodást 2015. február 28. napjával felmondtam."
Wittinghoff Tamás így folytatja: "Tekintettel arra, hogy az útdíjfizetési kötelezettség 2015. január 1-jétől érvényes, a felmondási idő alatt sem kívánjuk a közvilágítás költségeit vállalni, így az erre az időszakra eső számlákat továbbítjuk a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak. Döntésünkről tájékoztatjuk az ELMŰ-t is."
Mint azt az Origo korábban megírta, Budaörs az elsők között nehezményezte a változtatásokat, és Wittinghoff Tamás élesen bírálta a terveket.