Bár egy-egy adózó esetében lényeges könnyítést hoz, hogy – feltételezések szerint – egységesen öt százalékos lesz a reklámadó, a magyar gazdaságra káros hatással lesz – nyilatkozta az InfoRádiónak a Magyar Reklámszövetség elnöke. Urbán Zsolt szerint párbeszédre van szükség a kormánnyal, mert akkor járna a legjobban a magyar gazdaság, ha a kormány kivezetné a jogszabályt.
„Az adózók köre lényegesen kibővül. A sokadik módosítás nem mutat mást, mint azt, hogy a jogszabály átgondolatlan, mindenféle hatástanulmányt nélkülözött és a magyar gazdaság számára káros hatással bír” – mondta a szakember.
A szövetség megalakulásának 40. évfordulója alkalmából tartott eseményen Urbán Zsolt 2013-as tanulmányukat idézte, amely szerint minden reklámra elköltött 10 forint 47 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, a reklámadó azonban csökkenti ennek hatását.
Hivatal Péter, a reklámszövetség alelnöke hozzátette, hogy a Magyarországon bevezetett sávos reklámadó egyedülálló a világon.
A teljes médiapiacra kivetett reklámadó Ausztriában és Görögországban létezik. Ausztriában egységesen 5 százalék a kulcsa, és hatására 17,5 százalékkal csökkent a reklámpiaci szereplők száma. Görögországban 20 százalékos a kulcs alapesetben, de a befolyó jövedelmet a munkavállalók juttatásaira fordítják – jegyezte meg.