Március 15-e után még nagyobb közlekedési káosszal járhat a budai fonódó villamos és a Széll Kálmán tér átépítése. A nemzeti ünnep után legalább nyolc hétig nem jár majd a 4-6-os villamos a Széll Kálmán tér és az Oktogon között, a Széll Kálmán tér és a Király utca között pótlóbuszokkal lehet majd utazni – értesült a tervezett változtatásokról az Origo.
A buszok közlekedését nagyban nehezítheti, hogy a fonódó villamos építése miatt a Török utca és a Margit körút között néhány napra megszűnik majd a forgalom Buda felé. Pest irányába végig el lehet jutni, de csak egy sávban. A gyalogosoknak is változásokra kell felkészülniük a Széll Kálmán tér és a Széna tér között, kevesebb lesz ugyanis az átkelőhely.
Az autós közlekedésben az egyik legfőbb változás az lesz, hogy az eddigi egyirányú Fekete sas utcát kétirányúsítják. Az előkészületek már most megkezdődtek, a Tölgyfa utcán nem lehet már kihajtani a Margit hídra, csak a Fekete sas utcán át lehet Pest irányába eljutni.
A Széll Kálmán tér felújítását évtizedes ígéretek után január 12-én kezdték el. Az eddigi felújítási munkálatok is komoly közlekedési változásokkal jártak, de a munka java csak most következik. A 2-es metró állomásának elbontása a héten megkezdődött, de a szerelvények ennek ellenére megállnak a téren.
Március 13-ig a metróállomást az épület Vérmező út felé nyíló oldalán kialakított ideiglenes bejáraton keresztül lehet megközelíteni vagy elhagyni, bent pedig az utascsarnokon belül épült védőépítményen keresztül vezet az út a mozgólépcsőhöz, majd a metróhoz. Visszaáll a tér és környékének február 27-e, a négynapos metróüzemszünet előtti közlekedési rendje.
A felújítás a mostani tervek szerint 2016 februárjában fejeződhet be. A Széll Kálmán tér átalakítása mintegy nettó 5,3 milliárd forintba kerül, és hazai, illetve uniós források felhasználásával valósul meg.
A tér felújításával párhuzamosan zajlik a budai fonódó villamos építése. Emiatt jelenleg a HÉV nem jár a Batthyány tér és a Margit híd budai hídfője között, valamint a 17-es villamos sem. A projekt célja, hogy a hiányzó vágányszakaszok megépítésével létrehozzák az észak–dél irányú villamosvonalakat.
A "fonódó" elnevezés egyaránt utal a villamosviszonylatok összefonódására, valamint a Margit híd alatt kiépítendő vágányfonódásra. A beruházás várhatóan ez év negyedik negyedévére készül el.