Most már egyértelműen kijelenthetjük, hogy Budapesten, a Pók utca- Gázgyár utca közötti átjáró az új Magos Déva vára. Ez mondjuk többért épül, mint „fél véka ezüstér, fél véka aranyér”, de itt is az a helyzet, hogy amit raknak délig, leomlik estére.
Hiába zárják le ugyanis a területet a kivitelezők, arra hivatkozva, hogy munkaterület, ami nincsen átadva a forgalomnak, a furfangos autósok lelopják a behajtani tilos táblákat, péntekre meg többmázsás betontömböket toltak odébb, hogy újból átjárhassanak az átjárón.
Előbb az volt a baj, hogy az átjáró közepén egy villanyoszlop díszeleg. Pontosabban nem ez volt a baj, hanem az, hogy az autósok figyelmen kívül hagyták a póznára helyezett, sasok által is csak közelről látható „Építési terület, idegeneknek belépni tilos” táblát.
A macska-egér harcot elnézve megkérdeztük a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt-t (NIF), tervezik-e a terület újbóli lezárását? „Igen – válaszolták - a vállalkozó minden nap ellenőrzi a munkaterület lezártságát, amennyiben a lezárást önkényesen feloldják, gondoskodni fog a terület újbóli elkerítéséről.”
Azt is megkérdeztük, az újbóli lezárás jelenti-e komolyabb, nem elmozdítható útakadályok alkalmazását? A NIF szerint a kivitelező már jelenleg is nehéz útlezáró elemekkel, úgynevezett new jersey betonelemekkel zárja le az átjárót.
Mint írták, a „new jersey elemek darabonként körülbelül 800 kilogramm nehezek, a vállalkozó 4 ilyen elemet helyezett ki, 2 darabot az úttestre, 2 darabot pedig a padkára. Korábban használtak vízépítési köveket, azokat a helyiek szintén elhordták, hogy használhassák az átjárót.” Tudjuk, hogy az óbudaiak erős emberek, de arra azért nem számítottunk, hogy nyolcszáz kilós köveket hordanak el.
Felvetettük, esetleg tervezi-e a NIF a rendőrség értesítését a folyamatos szabálysértések, táblalelopások miatt? Fellélegezhetnek az autósok: „Nem”. Az átjáró átadása egyébként - a „villanyoszlop kiváltását követően”, valamint a legfelső aszfaltcsík, a kopóréteg leterítése után - május közepén várható.
Az ominózus terület az Északi vasúti Duna-híd – Pilisvörösvár vasútvonal alatt fekszik, ennek elkészültét tavaly novemberre ígérte a kivitelező, az A-Híd Építő Zrt. Mint megtudtuk, az átjáró átadását nem befolyásolja a vasúti pálya forgalomba helyezése. A vasútépítési munkák ezen a szakaszon elkészültek, így ez nem akadálya az átjáró megnyitásának. A NIF becslése szerint a vasúti forgalom nyáron indulhat el a vonalon.