Hanga Zoltán, az állatkert szóvivője a köztelevíziónak azt mondta, hogy az üzemzavar azért történt, mert néhány utas nem tartotta be az állatkert munkatársainak figyelmeztetését. Szerinte
nem volt senki veszélyben.
Ugyanakkor hozzátette, hogy az üzemeltetőre nézve is van az esetnek következménye: át kell nézni, hogyan lehet megoldani azt, hogy az se kerüljön ilyen helyzetbe, aki nem törődik a figyelmeztetéssel, vagy nem hallja.
A tudósítás szerint szombaton néhányan olyan türelmetlenek voltak, hogy a személyzet figyelmeztetése ellenére nem várták meg, amíg a fékező elfoglalja a helyét, és beültek a hullámvasút kocsijaiba.
Az utasok súlyától az egyébként lefékezett szerelvény magától elindult, az elektromos csörlő felhúzta a felső végpontig, és a vezető nélküli vonat fékezés nélkül végigment a csaknem egy kilométeres pályán - ismertette az M1.
Elhangzott az is,
az elszabadult szerelvény az egyik kanyarban majdnem kisiklott,
de a pálya oldalfala megtartotta, és a szerelvény végül biztonságosan leért az állomásra.
A hullámvasút legnagyobb sebessége óránként 70-80 kilométer, a kanyarok előtt a vezetőnek 30 kilométerre le kell lassítania a vonatot. A hullámvasúton nincs kívülről működtetett vészleállító, a szerelvényt menet közben csak a vezető tudja megállítani.
A vonat elvileg nem tud kisiklani, mert a pályát határoló deszkával borított rész megtartja.
A hullámvasút 1922 óta működik, fennállása óta egyszer sem fordult elő, hogy műszaki vagy technikai hibából adódó személyi sérüléssel járó baleset történt volna.