Holnap újraindul a közlekedés a teljes Budapest-Esztergom vonalon, mert befejezték a három éve elkezdett felújítást és pályaépítést Pilisvörösvár és a budapesti Északi Vasúti Duna-híd között. Az avatóünnepséget a solymári állomáson tartották, ahol Fónagy János a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára - az MTI tudósítása szerint - elmondta: az újraindított esztergomi vonalon augusztus végétől óránként két vonatpár közlekedik majd, a gyorsított járatok esetében első körben 17 perccel csökken a menetidő, így Esztergomot Budapestről 73 perc alatt lehet majd vonaton elérni.
Az internetes vasúti menetrend szerint az átlagos, munkába járó utasok hétköznaponként reggel nem érnek majd be 1 óra 20 percnél kevesebb idő alatt Esztergomból Budapestre.
Az első olyan vonat a fővárosba, amely kevesebb mint 80 perc alatt teszi meg az 53 kilométeres távolságot, 13:51-kor indul Esztergomból.
Azok járhatnak esetleg jól, akik Budapestről járnak dolgozni az agglomerációba: abba az irányba jár olyan vonat, amely már a reggeli órákban 1 óra 13 perc alatt megteszi a távot.
Visszafelé - tehát Budapestről Esztergomba - délutánonként 1 óra 17 perc alatt is el lehet jutni.
A projektet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában 85 százalékos uniós, és 15 százalékos magyarországi forrásból finanszírozták. A most átadott szakasz munkálatait több mint 25 milliárd forintért az Aranyhegy Konzorcium végezte, a biztosítóberendezést 8,79 milliárdért a Siemens Óbuda Konzorcium korszerűsítette – hangzott el egyebek mellett az ünnepélyes avatáson.
A most elkészült 14,3 kilométeres vonal 13,4 kilométeres szakaszán új, kétvágányú vasúti pálya épült.
Aranyvölgyben, Szélhegyen és Vörösvárbányán új megállóhelyek létesültek - egyet egy másik szakaszon már korábban átadtak -, de több száz P+R parkoló, illetve az új buszfordulók is épültek. 2017 elejére a szakasz teljes villamosítása is elkészül, ami további 10 perccel csökkenti az ígéretek szerint a menetidőt.
Fónagy János államtitkár azt is elmondta, hogy a kötöttpályás vasúti közlekedésre 2020-ig a tervek szerint közel ezer milliárd forintot költ a kormányzat, a pénzt pedig zömmel az Európai Unió adja.