A 80 százalékban európai uniós forrásból megvalósult fejlesztésnek köszönhetően Vas megyében Szombathelytől Hegyfaluig már 26 kilométer hosszan lehet az M86-os gyorsforgalmi autóúton közlekedni, a további 33,4 kilométer hosszúságú Szeleste és Csorna közötti szakasz pedig a tervek szerint jövőre készül el, 2016 őszétől használhatják majd a közlekedők. A Szeleste és Hegyfalu közötti szakasz 2x2 sávon, új nyomvonalon, egy külön szintű csomóponttal, 12 híddal és két körforgalommal épült meg, teljesen elkerülve Szeleste, Pósfa és Hegyfalu községeket.
Ágh Péter fejlesztési miniszteri biztos, a térség országgyűlési képviselője az átadási ünnepségen beszédében azt hangsúlyozta: a kormány régi adósságot törlesztett, amikor 2010-től elindította, felgyorsította az addig döcögő munkálatokat. Szavai szerint külön köszönet illeti ezért Hende Csabát, aki a kormány tagjaként és Szombathely országgyűlési képviselőjeként az M86-os fejlesztésének is a "motorja" volt.
A térség infrastrukturális fejlesztéseit sorolva utalt arra, hogy nemrég készült el az M86-os autóutat Sárvárral összekötő főút 1,5 milliárd forintért, 12 milliárd forintos beruházással villamosították a Porpác és Hegyeshalom közötti vasútvonalat, valamint szavai szerint sokat javult a térségben a közösségi közlekedés, hiszen összesen 1 milliárd forintot fordítottak vasútállomások és buszpályaudvarok felújítására.
Hende Csaba, Szombathely és térsége országgyűlési képviselője az ünnepségen úgy fogalmazott: hatalmas lépéssel kerültek közelebb Vas megye lakói évtizedes álmuk megvalósulásához, az M86-os főút teljes hosszának gyorsforgalmi autóúttá fejlesztéséhez. Véleménye szerint az út megépítése egy történelmi korszakhatár, amely évszázadokra meghatározhatja Szombathely szerepét a térségben, olyan új gazdaságfejlesztési lehetőségek előtt nyitja meg az utat, amely a 100 milliárd forint értékű útfejlesztés nélkül nem valósulhatnának meg.
Megjegyezte: a következő nagy közútfejlesztés Vas megyében a Szombathelyet Kőszeggel összekötő négysávos gyorsforgalmi út megépítése, amely csatlakozhat majd az osztrák S31-es gyorsforgalmi autóúthoz, ezzel pedig helyreáll Szombathelynek az az abszolút központi közlekedési szerepe és helyzete, ami a Monarchia idején a "nyugat királynőjévé" tette.