Egy olvasónk fényképezte végig a Felcsút és Alcsútdoboz között épülő kisvasutat.
A fotókon már mindenhol sínek láthatók, de a határidő is nagyon közel van. Az építést közbeszerzési verseny nélkül elnyert Swietelsky Vasúttechnika Kft.-nek sietnie kell a munkákkal.
A bruttó 857 millió forintos összköltségből 600 millió forint az Európai Unió támogatása.
Évek óta szó van arról, hogy a Puskás Ferenc Labdarúgó-akadémia és a hozzá kapcsolódó intézményi kör turisztikai vasutat hoz létre az Orbán Viktor miniszterelnök gyermekkorának színterét jelentő két községben.
Eleinte az volt a terv, hogy a forgalomból 1979-ben kivont Bicske–Székesfehérvár normál nyomközű vasútvonal északi felét építik vissza. A kormány intézkedett a beruházás kiemelt projektté nyilvánításáról, és 600 millió forintos keretet is elkülönített.
Később megváltozott a koncepció: az egykori nagyvasút nyomvonalának egy részén végül kisvasút, vagyis keskeny nyomközű (760 milliméteres) vonal készül.
A felcsúti Pancho Aréna és a szintén a Puskás Akadémia által üzemeltetett Alcsúti Arborétum között járnak majd a szerelvények.
Mozdony és kocsik a 2009 óta nem üzemelő Nyírvidéki Kisvasútról érkeztek Felcsútra.
Máshol is épül kisvasút
A Börzsönyben is épül, pontosabban visszaépül egy kisvasút, ugyancsak EU-s támogatással. A Márianosztra-Nagyirtáspuszta vasútvonalon a tervek szerint jövő tavasszal utazhat a közönség. A szakasz érdekessége, hogy két meglévő kisvasutat köt össze. Vagyis ha kész lesz, akkor Szobtól egészen Nagybörzsönyig futhatnak majd a szerelvények a 760 milliméteres nyomtávú vágányon.