"Csütörtökön várhatóan egész nap még a helyszínen lesznek a szakértők, majd laboratóriumi vizsgálatok következnek. Hogy mikor zárul le az egész ügy kivizsgálása, azt most nehéz megmondani" - nyilatkozott Dvoráková.
A cseh vizsgálóbizottság tagjait a hadsereg felügyeleti és ellenőrző szekciójának szakértői, míg a magyart a Magyar Honvédség, valamint a Közlekedésbiztonsági Szervezet szakértői alkotják.
A Lionel Effort 2015 fedőnevű cseh-magyar-svéd hadgyakorlat, amelyet a baleset után azonnal megszakítottak, szerda délután óta folytatódik. A május 24-ig tartó hadgyakorlaton a csütörtöki az utolsó nap, amikor még a vadászgépek is repülnek.
"Csak a repülési tevékenység befejezése után várható döntés a magyar vadászgép roncsainak az elszállításáról"
- jegyezte meg a szóvivő. A cáslavi repülőtér egyébként rendben üzemel.
Ahogyan arról az Origo is beszámolt, a magyar légierő JAS-39 Gripen típusú vadászgépe kedden délután eddig ismeretlen okokból túlfutott a leszállópályáján, a pilóták katapultáltak. A baleset oka ismeretlen. Cseh vélemények szerint két ok jöhet számításba:
vagy a pilóták hibáztak leszálláskor, illetve fékezéskor, vagy pedig valamilyen műszaki probléma lépett fel.
"A vadászgép megjavíthatatlan állapotban van"
- mondta Tomás Maruscák, a cáslavi repülőtér szóvivője az MTI-nek. Szerinte ezt a véleményt fogalmazták meg nem hivatalosan azok a szakértők, akik kedden közelről is megnézték az összetört magyar vadászgépet. A gép megrongálódásához szerinte nagymértékben az is hozzájárult, hogy az a leszálláskor áttörte a pálya végén álló bonyolult antennarendszert.