A főváros nem tudja a jövőben biztosítani az agglomerációs tömegközlekedést, a szolgáltatást pedig legkésőbb március 31-éig tartja fenn - erről döntött az Origo által elsőként ismertetett javaslat alapján - a Fővárosi Közgyűlés kormánypárti többsége, az ellenzéki képviselők elutasítása mellett.
A testület kimondta: "a Fővárosi Önkormányzat az elővárosi (agglomerációs) személyszállítási szolgáltatások ellátását nem tudja az államtól átvett feladatként a továbbiakban biztosítani, mivel az állam a vonatkozó megállapodással ellentétben 2015-ben és 2016-ban nem biztosított forrást" erre.
Az Origo beszámolt arról, hogy a főváros idei költségvetésébe már
nem tervezi be a városhatáron túlnyúló busz- és HÉV-vonalak biztosítását, amely 26 településen élő 350 ezer embert érint.
Tarlós István a közgyűlési vitában közölte, hogy az ügyben folynak az egyeztetések, Orbán Viktor miniszterelnök és Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter pozitívan áll a kérdéshez. Decemberben pedig elvben megállapodtak, az átadás-átvétel részleteiről azonban még folynak az egyeztetések.
A főpolgármester megjegyezte, Budapest nettó befizetője a költségvetésnek, és kevesebbet kap vissza, mint megilletné. Miután felvetette a nyugdíjas kedvezmény csökkentésének kérdését, ám az állam elzárkózott tőle, Tarlós jelezte: nem akarja elvenni a 65 év felettiek ingyenes utazását, de szeretné, ha ennek költségét valaki kifizetné.
A BKK volt vezérigazgatója, Vitézy Dávid Facebook-posztban reagált a döntésre. Úgy fogalmazott: az agglomerációs közlekedés átvétele
többe kerül majd az államnak, többe kerül a fővárosnak és rosszabb lesz az utasoknak.
Ritkábban közlekedő járatokra, rosszabb szolgáltatásra számít az integrált közlekedési rendszer szétszedésétől.