Új logót és új szlogent kap Budapest - jelentette be Tarlós István főpolgármester és a városarculatért is felelős helyettese, Szalay-Bobrovniczky Alexandra a Budapestinfón.
Az új budapesti logó az önálló budapesti arculat, brand része - mondta a főpolgármester-helyettes, aki be is mutatta a "klasszikus elemekkel operáló" logót. Közlése szerint "áramvonalasították" az eddig használt címert.
A ráncfelvarráson átesett fővárosi logó az új budapesti arculat első eleme, ami Szalay-Bobrovniczky Alexandra szerint
identitást hordoz magában, méltó Budapest értékeihez, de modernitást tükröz, és időtálló".
Az új logóért és a szlogenért a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. (BVA) felelt, ők fejlesztik a teljes, nyomtatott és internetes felületeken történő kommunikációt támogató arculati megjelenést is.
A BVA az Origo rendelkezésére bocsátotta a látványterveket, és közölte azt is, hogy Budapesten átfogó arculatfejlesztésre eddig csupán kísérlet volt: a jelenlegi városarculat alapjait 2009-ben fektették le, teljes körű kiterjesztése azonban nem történt meg.
A tervezés során fontos szempont volt, hogy a Budapest védjegyévé vált címeres megjelenést megőrizzék. A tervezők szerint azért, mert a hitelességet egy városbrand akkor tudja megteremteni, ha az ott élők azonosulni tudnak vele, ezért az elsődleges célkitűzés az volt, hogy a budapestiek a magukénak tudják érezni a megújult logót.
A logó mellett megújult Budapest jelmondata, hivatalos szlogenje is, ami ez lett: "A város, amely egyesít." Ez a BVA szerint kifejezi Budapest összekötő szerepét:
a magyar főváros egyesíti Budát, Óbudát, Pestet és a Margitszigetet, a különböző történelmi korok örökségét
egy modern nagyváros jövőbe mutató szellemiségével, valamint számtalan értéket, élményt, kreativitást, innovativitást és magukat a budapestieket is.
Sokat lehetett arról hallani, hogy a kormány államosítja a turizmust - mondta a Budapestinfón a témában Tarlós István. A főpolgármester szerint
a főváros különálló marad ebben a kérdésben, ebben megegyeztek a kormánnyal.
Ám abban is - tette hozzá -, hogy együttműködik a főváros és a kormány.
Ha Magyarország turizmusáról beszélünk, abból a főváros - amely Magyarország egyik legeladhatóbb turisztikai brandje - nem hagyható ki Szalay-Bobrovniczky Alexandra szerint. A főpolgármester-helyettes szerint jó hír, hogy a turizmusra - és ezen belül Budapestre - komolyabb figyelem és erőforrás jut, erről Tarlós István és Rogán Antal miniszter már egyeztetett.
A részletes arculati kézikönyvet a következő hónapokban dolgozza ki a BVA.
A cél olyan arculati rendszer kiépítése, amely együtt él a várossal, segíti az itt élők és ide látogatók tájékozódását,
a mindennapok szerves részévé tud válni.
Ezért a BVA szakértők bevonásával az összes lehetséges alkalmazási területre kiterjedő kutatást végez, és a végfelhasználókat is bevonja a tesztfolyamatba.