Budapest, 2016. május 10.
A felújított Széll Kálmán tér 2016. május 10-én. Ezen a napon befejeződött Buda legforgalmasabb csomópontja, a Széll Kálmán tér rekonstrukciója.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Négyszáz nap után befejeződött kedden Buda legforgalmasabb csomópontja, a Széll Kálmán tér rekonstrukciója, amelyre mintegy 5,3 milliárd forintot költöttek fővárosi, kormányzati és uniós forrásból.
A metróépületet - a vázszerkezet kivételével - teljesen visszabontották.
"Egy modern arculatú, könnyed hatást keltő, tágas üvegfalú létesítményt" építettek a helyére.
Elbontották a vendéglátóegységeknek helyet adó, a metrókijárat melletti épületet és bódékat.
A kereskedelmi funkciókat az új szolgáltató épületbe helyezték át.
Átalakították az autóbusz-végállomásokat, a villamosmegállókat, a teret határoló utakat és a villamosvágányok nyomvonalát.
Új, a Vérmező úttal párhuzamosan futó kerékpárút is épült.
Kicserélték a környékén futó közművezetékek nagy részét, többek között vasúti, elektromos, távközlési kábeleket, víz- és távhővezetékeket, csatornaszakaszokat.
Az üzlethelyiségek hasznosítására a Budapest Főváros Vagyonkezelő Zrt. jelentetett meg tendert. A BKK szerint a korábbi csupasz betonfelületek helyett jelentősen nőtt a zöldfelületek aránya: 182 fát telepítettek a térre és több mint 700 négyzetméternyi füvesített terület alakítottak ki.
Nemsokára új, integrált szolgáltatásokat nyújtó BKK-ügyfélközpont nyílik a téren, ahol a közlekedéssel kapcsolatos minden ügy elintézhető.
Egyes egységeket, így a liftet, a mozgólépcsőt, valamint az ügyfélközpontot a jogszabályi előírások miatt csak később, a használatbavételi engedélyek megszerzése után üzemelik be.