Elkezdték elbontani a vezetőfülkéket a 4-es metró szerelvényeiben – olvasható a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) Facebook-oldalán. Az utasok így hamarosan már akár a vonat elejéből, a szélvédőn keresztül nézhetik, ahogy az automata szerelvények száguldanak az alagútban.
A bontást követően a vezetőfülkét az utastértől elválasztó fal és a vezetőülés eltűnik, így
a vonat befogadóképessége kismértékben megnövekszik.
A vezetőpult és az azon található kezelőszervek – a jelenlegi állapotnak megfelelően – megmaradnak, azonban egy zárható fedéllel lesznek leburkolva – írja a BKV.
A járművezető nélküli, automata vezérlésű vonal
tavaly decemberben kapta meg a végleges használatbavételi engedélyt
a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. A szerelvények azonban már ezelőtt is automatikusan közlekedtek, utoljára szeptemberben lehetett látni vezetőket a fülkékben.
Azonban nekik sok dolguk nem volt, hiszen a vonatok teljesen automatikusan üzemeltek. A BKV-s szóhasználatban csak „járműfelügyelőként” emlegetett dolgozók inkább csak az utasok biztonságérzetét növelték.
Radarok figyelik a síneket
A balesetek elkerülése végett a vágányokat 30 centiméteres térbeosztású lézeres radar pásztázza, és a rendszer azonnal blokkolja a szerelvényt, leállítja az energiaellátást, ha 30 centinél nagyobb tárgy, például egy labda esik a sínekre.Szeptember után azonban már ők is csak kívülről, a forgalmi felügyeletről avatkoztak be, ha problémát észleltek.
A BKV most megkezdte a vezetőfülkék elbontását is.