A politikus azt mondta az Origónak: polgármesterként és fővárosi képviselőként arra szeretné felhívni a kormány figyelmét, hogy a városrészben és környékén élőknek, illetve az ott dolgozóknak évtizedek óta fontos, metrókapcsolattal rendelkező pályaudvar a Déli, amelyet a II. kerület bármely pontjáról legfeljebb egy átszállással el lehet érni közösségi közlekedéssel, 10-20 perc alatt.
Láng Zsolt üdvözölte azt az elképzelést, hogy a pályaudvar rozsdaterületeiből zöld parkot csináljanak, ugyanakkor azt kérte: ne szüntessék meg a vasútvonalak kényelmes elérhetőségét. A polgármester értékelése szerint a Kelenföldi pályaudvar ezt nem tudja pótolni.
Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön jelentette be, hogy a kormány jövő heti ülésén dönt a fővárosi pályaudvarok sorsáról; a Délinél a bezárás lehetőségét vizsgálja a kabinet. Erről a múlt héten azt mondta, hogy a bezárás csak akkor történhet meg, ha a pályaudvart ki tudják váltani, például a kelenföldi fejlesztésével.
Mint arról az Origo korábban beszámolt, lebonthatják a budapesti Déli pályaudvart. A mostani építmény helyét a Délivel határos Vérmező park „folytatása” foglalhatja el. Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület korábban arról beszélt az Origónak, hogy a Kelenföldi pályaudvar nincs fölkészülve arra, hogy a Déli pályaudvar funkcióját átvegye.