Tarlós István reményei szerint a következő két hétben kiderül, hogy pontosan mit akar a kormány a 3-as metróvonal rekonstrukciója miatt szükséges járműpótlás ügyében. A főpolgármester úgy fogalmazott: „azt remélem, hogy (...) pontosan tudunk tájékozódni, hogy mit is akar a kormány, mert ebben a pillanatban ez nekem nem egészen világos”.
Ha a kormány magyar buszokat akar, akkor miért azt kérik, hogy szolgáltatást vásároljunk? – kérdezte Tarlós István, aki azt is mondta: ha két hét múlva sem születik döntés az ügyben, akkor
veszélybe kerül a 3-as metróvonal felújításának kezdete.
Ha a 3-as metró felújítási idejére szánt 150 buszt a jelenlegi BKV-állományból kellene kiállítani, annak lennének kockázatai a gyakoribb lerobbanások miatt.
Messzemenőkig támogatom a kormány céljait a nemzeti buszgyártásról, ami évek múltán kedvező lehet, de rövid távon nem oldja meg a főváros problémáit – mondta Tarlós István. Akkor tudok támogatni valamit, ha látom a pontos részleteket – mondta. Szerinte sokan keverik a szolgáltatásvásárlást és a buszvásárlást, mivel az előbbi esetben nem a városé lesznek a buszok, hanem csak pénzért fognak szolgáltatni.
A főpolgármester a Széll Kálmán tér átadása kapcsán azt mondta,
lesz majd egy hivatalos átadás.
A beruházás összesen három hónapot csúszott 15 évnyi ígérgetés után – tette hozzá.
Tarlós István azt mondta, hogy „magyar buszgyártás nincs”, külföldi alkatrészekből van magyar összeszerelés. Ha a Kormányinfón elhangzottak szerint Magyarországon van 8-10 magyar cég, amelyik buszt gyárt, akkor ezek a cégek miért nem indultak el a BKV tenderén? – tette fel a kérdést.
Kiemelte, hogy a MABI-BUS Kft. és a lengyelek ugyanazokból az alkatrészekből szerelik össze a buszt. A magyar cég ajánlata nem készre szerelt buszokról szól, és jóval drágábbak ezek a buszok, mint a lengyelek. A lengyelek határidőre szállítanák a 150 buszt, addig a 180 nap alatt a MABI-BUS Kft. 48 autóbuszt tud ajánlani – közölte Tarlós István.
A főpolgármester úgy fogalmazott, „ha lenne, volna magyar buszgyártás, akkor nagyon szívesen vennék magyar buszokat, de akkor viszont nem értem, hogy a kormány miért tiltotta meg általában a buszvásárlást” – fogalmazott Tarlós István. Hangsúlyozta: abban érdekelt, hogy a leggazdaságosabb és legbiztosabb megoldást válasszák.
A Déli pályaudvar bezárásáról azt mondta, az nem fővárosi kompetencia, nem akarja elvenni a kormány kenyerét. „Hivatalosan elmondjuk a véleményünket, ha megkérdezik, de az csak vélemény lesz” – tette hozzá.
Az MSZP szerint Tarlós István a vitás kérdésekben kifelé „keménykedik”, de a kormánypárttal szemben folyamatosan hátrál, így elvesztette tárgyalóképességét a főváros. Horváth Csaba fővárosi szocialista képviselő szerint káros Budapestnek, hogy a főpolgármester „feltétel nélkül szereti” a Fideszt. Hozzátette: közben „úgy fulladt teljes káoszba” a 3-as metró felújítása, hogy a kivitelezők még egyetlen kapavágást sem tettek, és a beruházás minden jel szerint nem is fog elindulni a meghirdetett novemberi időpontban.