Körülbelül ötvenezer olyan gyerek él ma Magyarországon, aki nem eszik naponta háromszor. A felmérések szerint a hátrányos helyzetűek alultápláltak, amit nem csak az okoz, hogy nem esznek eleget, hanem az is, hogy nem jutnak jó minőségű táplálékhoz. Iskolai időszakban a közétkeztetés enyhít ezen a problémán, de
a nyári szünetben gyakorlatilag sehol sem jutnak tápláló ennivalóhoz.
A Tour de France kerékpárverseny idejére különleges programot szerveztek a rászoruló gyerekek megsegítésére. Július 4-e és 6-as között Budapesten, a Szabadság téren „Tekerj, hogy segíthess!" címmel biciklisversenyt rendeztek.
A helyszínen felállított sátorban görgőkre szerelt kerékpárokon lehetett megmérkőzni egymással és letekerni egy 1 km-es versenytávot, amely három gyerek egy teljes napi étkezését fedezte. A társadalmi felelősségvállalás jegyében a Budapest Bike Maffia és a Cofidis Magyarország jóvoltából végül
1365 gyerek napi étkezését fedező, azaz közel 4000 adag adományt gyűlt össze
- tudatták a szervezők az Origóval, majd hozzátették, a nemes cél érdekében hírességek is nyeregbe szálltak. Három nap alatt Hajós András, Puskás Péter és Magyar Bálint is letekerte az 1 km-es távot.
Nagyon szimpatikus, hogy vannak olyan vállalatok, akik az közvetlen adományozás mellett ez egészséges életmódra, városi biciklizésre, környezettudatosságra és a közös társadalmi felelősségvállalásra is felhívják a figyelmet.
- mondta Hajós András.
A Cofidis Magyarország közleménye szerint idén büszkén álltak a Budapest Bike Maffia tagjai mellé, akik fiatal kerékpárosként újító módszerekkel, közvetlenül segítenek rászorulókon.
Az önkéntességet adománygyűjtéssel és kerékpározással kombinálják és az adományokat is biciklivel viszik ki.
Ezen felül az egyesület gyerekeket táboroztat és biciklitúrákat szervez.
A Budapest Bike Maffia tevékenysége rendkívül izgalmas és tiszteletreméltó volt számunkra, ezért is döntöttünk úgy, hogy több fronton is együttműködést kezdeményezünk
- mondta el Holló Bence, a Cofidis Magyarországi Fióktelepének vezérigazgatója.
A Tekerj, hogy segíthess! kampánnyal elsősorban a gyerekéhezés problémájára szerették volna felhívni a figyelmet,
és a magyar kerékpárkultúrát kívánták népszerűsíteni.
Azt is elmondták az Origónak, hogy az idén kötött együttműködés jegyében a két szervezet további közös megmozdulásokat tervez, amelyben a társadalmi támogatás és a civil együttműködés is hangsúlyos szerepet kap majd.