Mindkét szerelvényben és a pályában jelentős anyagi kár keletkezett. Ezen a szakaszon a hétvége óta automata üzemmód helyett kézi vezetéssel közlekednek a járművek a vágányokra hulló falevelek okozta csúszásveszély miatt.
A közlemény szerint a további szakmai vizsgálat irányát a vonatok adatrögzítőiből kinyert információk határozzák meg. Az álló szerelvény adatrögzítőjéből az ott tárolt adatok már a helyszínen kinyerhetők voltak,
az érkező és ráfutó szerelvény adatainak kimentéséhez kocsiszínbe kell vontatni a járművet.
Az adatrögzítők adhatnak választ a többi között arra, hogy milyen sebességgel közlekedtek a járművek, mikor nyitották és zárták az ajtókat, "mikor történt vontatás-fékezés, és működött-e a csúszásvédelem". Az adatok elsődleges értékelése szerdára várható.
Az eddigi információk szerint nincs összefüggés a hétfői baleset és a 4-es metrón a múlt hét pénteken történt események között. Utóbbinál "az általános védelmi rendszer lépett eddig még ismeretlen okból működésbe, amelynek feladata, hogy áramtalanítsa a metrót, ha valamilyen idegen tárgy kerülne a pályára".