Megvizsgálná a kormány a sörgyárak működésének szabályozását, a nagy cégek és a kisebb magyar szereplők, valamint a vendéglátó-ipari vállalkozások viszonyát – közölte Lázár János Hódmezővásárhelyen, lakossági fórumán. A Miniszterelnökséget vezető miniszter hozzátette: érdemes az egész szabályozást megvizsgálni azután, ami az Igazi Csíki Sörrel történt, hogy egy kiszolgáltatott kis szereplőt „igyekszik eltaposni” egy multi.
Hódmezővásárhely egykori polgármestere ezzel arra a jogvitára utalt, amely a Heineken egyik romániai márkája és egy székely kézműves sör gyártója között zajlott.
„Ez a vita kevésbé a sörről, sokkal inkább magyarságunkról szól
– jelentette ki Lázár János, hozzáfűzve, éppen ezért „a végsőkig elszánt” a küzdelemben. A politikus úgy fogalmazott: kérdés, hogy a magyar tulajdonban lévő kézműves manufaktúráknak milyen esélyük van az országban működő, a piacot uraló négy nagy sörgyárral szemben. Szerinte
a vendéglősök kiszolgáltatottak a nagy piaci szereplőknek.
Ehhez kapcsolódó fontos javaslat, a hogy a kereskedelmi forgalmazásban ne lehessen akármilyen reklámeszközöket alkalmazni – mondta a miniszter.
Magyarország tiszteletben tartja a véleménynyilvánítás szabadságát – hangsúlyozta Lázár János. Elfogadhatatlannak tartja, hogy egy cég kereskedelmi, profitszerzési céllal mások emberi méltóságát sértő jelképeket használ. A Heineken az 50-es években – éppen a politikai jelentése miatt – kifehérítette a csillagot sörösüvegein, és csak a '90-es évek óta használja újra a vörös csillagot – idézte föl a miniszter.
A Miniszterelnökség vezetője fölháborítónak nevezte azt is, hogy a multinacionális cégek más minőségű terméket adnak el Magyarországon, mint Nyugat-Európában. A minimum elvárás az lenne, hogy a vállalkozásoknak a csomagoláson jelezniük kelljen: az általuk kínált termék minősége eltér a Nyugaton kaphatóétól.