A megalapozott gyanú szerint a férfi tavaly november 22-én reggel kezdte meg szolgálatát az Országos Mentőszolgálat békéscsabai mentőállomásán gépkocsivezetőként – olvasható a Békés Megyei Főügyészség Origónak küldött közleményében.
Délután, nem sokkal fél három után hívták a mentőket. A férfi elindult a mentőautóval, amely megkülönböztető hang- és fényjelzéssel közlekedett Békéscsaba lakott területén. A Bartók Béla út – Petőfi utca – Szemere utca kereszteződésében körülbelül 90-nel átment a piroson, majd háromnegyed három körül elütötte a mentőautónak jobbról érkező, a kijelölt gyalogos-átkelőhely mellett kb. 1 méter távolságra a zöld jelzésen kerékpárral közlekedő lányt.
A karambolban a 16 éves lány
olyan súlyos fejsérüléseket szenvedett,
hogy kórházba szállítása után, még este meghalt.
"A KRESZ 49. § (2) bekezdése szerint a megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője – a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve – a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette" – olvasható a közleményben.
A férfi ezt a jogszabályt szegte meg, a tájékoztatás szerint tőle elvárható körültekintést és figyelmet elmulasztotta akkor, amikor
nem győződött meg arról, hogy megkapta-e az elsőbbséget a kerékpárostól.
Emellett azt is megállapították, hogy ha csak 60 km/h-s sebességgel haladt volna, intenzív fékezéssel elkerülhette volna a balesetet.