Az LMP alapítványa, az Ökopolisz 150 plakátot helyezett ki a közelmúltban a nyárra, ezekért listaáron 12 millió forintot fizetett saját költségvetéséből, hitel felvétele nélkül – mondta Szél Bernadett, a párt társelnöke még hétfőn. Ez azt jelenti, hogy
az ökopárt plakátonként 80 ezer forintot fizetett.
Ezzel szemben a Jobbiknak
hat-hétezer forintot kellett fizetnie plakátonként a kampányért.
A Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó cégektől bérelt plakáthelyek számának közlése után a napokban azt is nyilvánosságra hozta a párt, hogy mennyibe is került az áprilisi, illetve a májusi kampány. Szabó Gábor pártigazgató és Schön Péter gazdasági igazgató a minap a párt honlapján közölte, hogy az áprilisban kihelyezett 3375 plakát 27 359 917 forintba, míg a májusban bérelt 3331 hely 26 797 472 forintba került.
Ezzel a párt elismerte, hogy jóval a piaci ár alatt kapott hirdetési felületet Simicska cégeitől, ugyanis az általuk hivatkozott összeg alapján átlagosan 230 forintot fizettek naponta egy óriásplakátért. Havonta pedig ez 6-7 ezer forintos költséget jelent. A valódi piaci viszonyok alapján viszont – a Jobbik által eredetileg közölt 2000-2500 plakáttal számolva is – a pártnak már legalább 2 milliárd forintjába kellett volna, hogy kerüljön az akció.
Sajtóinformációk szerint az átláthatatlan plakátkampány miatt a Jobbikon belül felmerült Vona Gábor pártelnök személyes felelőssége, aki
Simicskával együtt korrupciós ügybe vitte a Jobbikot.
Az elnökségben ezért állítólag Vona pártelnöki leváltása is felmerült már. A párt plakátügye azután vált kritikussá az elnökségben, hogy a NAV nyomozni kezdett az érintett cégeknél.
A gyanú szerint ugyanis nem zárható ki, hogy a cégek lényegesen kevesebb hirdetési felületet vallottak be annál, mint amennyit valójában a Jobbik rendelkezésére bocsátottak. Az átláthatatlanság nemcsak a költségvetési csalás, hanem a tiltott kampány-, illetve pártfinanszírozás gyanúját is fölveti.