A vezérigazgató elmondta, hogy a menetrendszerűségre, amely az utasok számára a kiszámíthatóságot jelenti, a MÁV-csoport hitelességének mérőszámaként tekint.
Tavaly a társaság az országos hálózaton 92 százalék fölé került menetrendszerűségben, ezt szeretné elérni a Balaton parton is - mondta.
Csépke András a társaság nemzetközi járatairól elmondta, hogy naponta 44 távolsági nemzetközi vonatpár közlekedik Európa különböző országaiba. Ezek között találhatóak például az úgynevezett SEA<-YOU (Adria és Istria) vonatok, amelyekkel naponta elérhető Split és Fiume. Továbbá arról is beszámolt, hogy a szerb fél visszalépése miatt
nem indít a MÁV vonatokat a montenegrói Bar településre,
ezért azt kérte, hogy az utasok, akik már jegyet váltottak a járatra, jelezzék ezt a vasút társaságnál és teljes kártalanítást kapnak.
Kazai Katalin, a MÁV-Start Zrt. értékesítési igazgatója kifejtette, hogy az utasok új típusú jegyekkel találkozhatnak a nyári időszakban. Példaként említette az e-Balaton és az e-Velence teljesen elektronikus jegyeket, amelyeket az utasok a menetrendben @ jellel ellátott vonatoknál vehetnek igénybe és ezeknek a használatával a vonatjegy árából 15 százalékos kedvezmény kapható.
A másik újítás a Balaton bérlet, illetve az úgynevezett balatoni füzetjegy, ami 10 darab jegyből áll.
Az értékesítési igazgató közölte, hogy a Balaton bérlet a fővárosban élőket célozza, ugyanis Budapest és a Balaton közti utazáshoz lehet igénybe venni. A diákok számára pedig idén is elérhető a
Vakáció bérlet (15, 30, 60 vagy 90 napra),
amelyet a diák igazolvánnyal rendelkezők az ország bármely pontján felhasználhatnak, a MÁV-Start és a GYSEV teljes belföldi hálózatán.
Kazai Katalin szólt arról is, hogy az előző évekhez hasonlóan a Balaton északi partjára idén is a Tekergő gyorsvonatokkal, a Kék hullám és a Piroska sebesvonatokkal, a déli partjára pedig a Balaton express vonatokkal, a Déli/Parti és a Siófok Flirt sebesvonatokkal lehet utazni. A Balaton északi partjára a legolcsóbban a Tekergő gyorsvonattal utazhatnak az érdeklődők, ugyanis erre a járatra nem kell gyorsvonati pótjegyet váltani, ráadásul ezek a vonatok nagy kapacitású kerékpár kocsikkal közlekednek. Az utas tájékoztatás rendszerét ezekre a vonatokra építették fel - mondta. A sajtótájékoztatón arra is felhívták a figyelmet, hogy mivel
június 16-án véget ér a vágányzár és ideiglenesen átadják a forgalomnak az egyébként 2018-ig felújítás alatt álló dél-balatoni vonal Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, valamint a Fonyód-Kaposvár közti szakaszokat,
ezért a vasúttársaság mindenkitől azt kéri, hogy ezeken a szakaszokon csak és kizárólag a kijelölt vasúti átjárókban és a gyalogos forgalomnak kijelölt helyeken közlekedjen.