Már jövőre elfogadhatják a 2-es metró és gödöllői HÉV összekötésének tervét

Alstom-metrószerelvény BKK-BKV 2-es metró épület belső FOTÓ FOTÓTÉMA KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY mélyállomás metró metróállomás Széll Kálmán tér SZEMÉLY utas
Budapest, 2013. február 6. Utasok szállnak ki a BKK-BKV 2-es (kelet-nyugati) metró vonalán közlekedő Alstom-gyártmányú, modern szerelvényből a Széll Kálmán téri mélyállomáson. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Vágólapra másolva!
Jövőre lehet jogerős építési engedély a 2-es metró és gödöllői HÉV összekötésére, és a remények szerint a 2020 utáni európai uniós ciklusban elkezdődhet a beruházás – jelentették be a projektben érintett fővárosi kerületek polgármesterei hétfőn budapesti sajtótájékoztatón. Decemberben pedig elkezdődhet a 3-as metróvonal északi szakasza felújított alagútjának és állomásainak műszaki átadás-átvételi eljárása
Vágólapra másolva!

A 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése a következő uniós ciklusban kezdődhet

Riz Levente (Fidesz-KDNP) XVII. kerületi polgármester közölte: hamarosan elkészülnek a 2-es metróvonal és gödöllői HÉV összekötésére, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítására vonatkozó projekt engedélyezési tervei, és az öt ütemre osztott projekt első két üteme 2019 második felében rendelkezhet majd jogerős építési engedéllyel.

Mint mondta, az a probléma, hogy az érintett kerületekben nem elegendő a közösségi közlekedés kapacitása, ezért nagyon sokan autóval közlekednek, ami dugókat, zaj- és környezetszennyezést is okoz.

A fejlesztés – amely közvetlenül megközelítőleg 320 ezer ottélőt érintene – rendezné és radikálisan növelné a közösségi közlekedés kapacitását, kiváltható lenne számos buszjárat és csökkenne a légszennyezés. Az utazási idő is radikálisan csökkenne:

Rákoskeresztúr Városközpontból 25 perc alatt lehetne a Deák térre érni, a mostani egy órás utazási idő helyett.

Az ütemeket ismertetve Riz Levente elmondta, az első – Cinkotáig tartó – ütemben valósulna meg az Örs vezér terén a 2-es metró és a HÉV összekötése. Másodikként alakítanák ki a rákoskeresztúri szárnyvonalat, a harmadik ütemben a Cinkotától Gödöllői tartó szakasz, a negyedikben a Csömörig tartó szakasz korszerűsítése valósulna meg. Az ötödik ütemben valósulhatna meg a Hungaroring elérése.

Kovács Péter (Fidesz-KDNP) XVI. kerületi polgármester azt mondta, remélik, hogy a kormány támogatja majd a projektet, és a következő európai uniós támogatási ciklusban elindulhat a beruházás első üteme.

Remélhetőleg a 2020 utáni európai uniós ciklusban elkezdődhet a beruházás Forrás: MTI/Jászai Csaba

Tarlós István főpolgármester közölte: támogatja a két polgármester kezdeményezését, és a főváros a kerületekkel "erőteljes lobbizásba" kezdett, hogy a projekt megvalósuljon. A főváros korábban biztosított forrást a tervezésre – mondta megjegyezve azt is, hogy a metró és a HÉV összekötés jogi értelemben már nem a főváros kompetenciája, mert a HÉV-eket visszakapta az állam.

Kérdésekre válaszolva Tarlós István elmondta, a projekt anyagi fedezetét jelentős részben nem a fővárosnak kell biztosítani.

A közreadott sajtóanyag szerint az első ütem 106,5 milliárdba, a második 127, a harmadik 38,5, a negyedik 1,3, az ötödik 5,3 milliárd forintba kerülne.

A hármas metró északi szakasza már év végére elkészülhet

Tarlós István elmondta: a vonal északi szakaszán folyamatosan bontják a jobb oldali vágányokat, az ideiglenesen megmaradó másikon zajlanak az építkezéssel összefüggő szállítások. Az alagút tisztítási, mosási munkáit elvégezték már, akárcsak a próbaszigetelés-javításokat, ezeknek folyik a kiértékelése, és megkezdődött a régi tűzjelző rendszer bontása is.

Az állomások felújításáról szólva közölte, folynak az akadálymentesítést szolgáló liftek építését megelőző közműkiváltások, a burkolatok, lépcsők, kábelek bontása, a transzformátorok, szellőzőberendezések kiszállítása.

Folyamatban van a déli és középső szakasz állomásainak felújítására a tárgyalásos közbeszerzési eljárás, a részvételi felhívás február elején jelenhet meg, eredményes eljárások esetén a szerződéskötés júliusban várható.

A főpolgármester közölte azt is, hogy a Fővárosi Közgyűlés elé terjeszteni majd, hogy tizenharmadik helyszínként

a Kálvin téren is épüljön lift a mozgáskorlátozottak segítése érdekében.

Az árvízvédelemről szólva arról beszélt, hogy a csillaghegyi öblözet árvízvédelmével foglalkozó tudós testület várhatóan március végére, április elejére fejezi be munkáját. Az esetleges tavaszi-nyári árvízre való felkészülésként eddig huszonkét utasítást adott ki a védelmet lebonyolító Fővárosi Csatornázási Műveknek és a Városháza illetékes főosztályainak, és ezek közül tizenegy már teljesült. A főváros teljesen felkészül az árvízvédelemre - mondta Tarlós István.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről